Największy model w rodzinie Mini pojawił się na rynku w 2010 roku i był kontynuatorem sukcesów Clubmana. Druga generacja jest o 200 mm dłuższa i o 30 mm szersza. Ma także o 77 mm wydłużony rozstaw osi. Do 450 litrów zwiększyła się pojemność bagażnika, która po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 1309 l. Składanie oparcia tylnych siedzeń jest sterowane elektrycznie, co umożliwia szybkie przekształcenie wnętrza pojazdu w małego dostawczaka.
W nowej generacji zmodyfikowano design nadwozia oraz wnętrza. Auto powstało na koncernowej platformie UKL2 i będzie także oferowane w wersji hybrydowej.
Auto do sprzedaży trafi w pierwszej połowie 2017 r.
Na początku sprzedaży, która rozpocznie się w pierwszych miesiącach 2017 roku, będzie można wybrać jedną z dwóch wersji benzynowych i dwóch z dieslem. Każdy silnik wykorzystuje przy tym technologię TwinPower Turbo. Najskromniejszą wersję napędza 3-cylindrowy, 1,5-litrowy silnik na benzynę o mocy 136 KM. Mocniejszą alternatywą, w Cooperze S, będzie 2-litrowa jednostka o mocy 192 KM. Najsłabsze z aut z dieslem to Cooper D z 2-litrowym silnikiem o mocy 150 KM, mocniejsze – Cooper SD z tą samą jednostką, lecz w 190-konnej wersji.
Standardem będzie 6-biegowa, ręczna skrzynia, opcją zaś – 6-biegowy automat w podstawowym wariancie lub w 8-biegowy w wersjach Cooper S i Cooper D. W Cooperze SD 8-biegowy Steptronic będzie w standardzie. Nieco później dostępna też będzie hybryda z 1,5-litrowym silnikiem na benzynę i wspomagającym go elektrycznym – łączna moc całego systemu to 224 KM. Oczywiście do wyboru będzie tez napęd 4x4 o rynkowej nazwie ALL4. W standardzie Countryman będzie mieć napęd tylko na przednie koła.
Sprzedaż nowego Countrymana rozpocznie się w lutym 2017 roku, ale jego ceny poznamy jeszcze w tym roku.