Druga generacja kompaktowego SUV-a Volkswagena dobrze spisze się w niemal każdych warunkach drogowych. Tiguan wyróżnia się dużym, dwustumilimetrowym prześwitem, który w połączeniu z zaawansowanym napędem na cztery koła 4Motion sprawia, że jest to auto dzielne w terenie. Ponadto na życzenie istnieje możliwość wybrania wersji off-roadowej (oferowana obok standardowej i sportowej R-Line) ze specjalnie ukształtowanym przodem, który zwiększa kąt natarcia do 25 stopni. To świetny wynik w tej klasie.
Aż sześć wersji czteronapędowych
Już od początku sprzedaży nowy Tiguan jest dostępny z aż ośmioma silnikami do wyboru – czterema benzynowymi oraz czterema wysokoprężnymi. Każdy jest mocniejszy i bardziej ekonomiczny od motorów dostępnych w poprzedniej generacji modelu. Rozbudowana oferta dotyczy również napędu 4x4. W sumie aż sześć jednostek może być wyposażonych w system 4Motion. W przypadku 150-konnych silników 1.4 TSI i 2.0 TDI jest on dostępny za dopłatą, zaś cztery najmocniejsze silniki, czyli 2.0 TSI (180 i 220 KM) oraz 2.0 TDI (190 i 240 KM), są seryjnie wyposażone w napęd czterech kół, a także w dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG.
Zmienny charakter pod kontrolą
Nowy Volkswagen Tiguan pozwala kierowcy dopasować pracę poszczególnych układów do aktualnych potrzeb. Opcjonalne, adaptacyjne zawieszenie pojazdu umożliwia dostosowanie siły tłumienia do stylu jazdy – resorowanie może być bardziej miękkie (komfortowe) bądź sztywniejsze (sportowe). Progresywny układ kierowniczy (za dopłatą) umożliwia z kolei wygodę podczas parkowania i większą precyzję prowadzenia przy wyższych prędkościach.
Największe znaczenie podczas jazdy po bezdrożach lub na śliskich nawierzchniach ma nowy system 4Motion Active Control. Przy pomocy pokrętła na tunelu środkowym kierowca może wybrać jeden z czterech dostępnych trybów jazdy. Funkcjonowanie napędu można skalibrować do jazdy po śniegu (program „Snow”), asfalcie („Onroad”) lub w trudnych warunkach terenowych („Offroad”) - ostatnia opcja oferuje możliwość indywidualnych ustawień (Individual).
Większe możliwości to większe bezpieczeństwo
System 4MOTION Active Control w trybie „Offroad” umożliwia precyzyjne dozowanie gazu. Biegi zmieniane są na wyższe nieco później niż w pozostałych ustawieniach, a tryb tzw. „żeglowania” nie jest aktywowany. O jak najlepszą trakcję i stabilność pojazdu dba system ASR, regulujący liczbę obrotów kół. Na tym nie koniec. Jazdę po bezdrożach ułatwia również system ESC, uruchamiający układy wspomagające wjazd i zjazd ze wzniesienia.
Samochód imponuje również zdolnością ciągnięcia przyczepy o masie własnej do 2500 kg. W tej klasie żaden konkurent nie oferuje takich możliwości. Fabryczny hak jest składany i zawsze gotowy do użycia. Manewrowanie przyczepą ułatwia asystent parkowania z funkcją Trailer Assist. Widok dookoła samochodu z lotu ptaka Area View przyda się na parkingu, jak i w terenie.
Nowy Volkswagen Tiguan trafił właśnie do salonów. Cennik otwiera kwota 97 980 zł w przypadku podstawowej, ale już bogato wyposażonej wersji Trendline z silnikiem 1.4 TSI o mocy 125 KM.