Od listopada w sprzedaży znajdzie się 5-drzwiowy hatchback i 3-drzwiowe coupé. Już ruszyła ich produkcja w zmodernizowanych fabrykach Renault w Douai we Francji i w hiszpańskiej Palencji. Do jesieni przyszłego roku firma wprowadzi na rynek cztery kolejne modele, w tym sedana, który będzie produkowany w Bursie w Turcji. Mégane II powstał na nowej płycie podłogowej oznaczej symbolem C, a opracowanej wspólnie z Nissanem dla samochodów klasy średniej niższej obu firm. Od 2006 roku na tej płycie będzie powstawać 1,8 mln pojazdów. Projektanci nowego Mégane'a nie ukrywają, że jego stylistyka nawiązuje do Avantime'a i Vel Satisa. Zwłaszcza jeśli chodzi o ukształtowanie tylnej szyby, klapy bagażnika i nadkoli. Zresztą cała linia nadwozia z ostrymi i wyraźnymi kształtami jest też charakterystyczna dla starszych braci Mégane'a. Czy tak awangardowa i wyróżniająca się stylistyka w odniesieniu do samochodów niższej klasy spodoba się masowym klientom przyzwyczajonym do klasycznych kształtów aut? Zapewne podbije serca tych, którzy chcą się wyróżnić, a zniechęci tradycjonalistów. Ale przecież nie tylko stylistyka ma zachęcić do kupowania nowego Mégane'a. Przy współpracy z japońskimi specjalistami z Nissana zadbano o wysoką jakość wykonania i wykończenia samochodu. Wiele rozwiązań podnoszących komfort podróżowania przeniesiono z Laguny. Samochód otwiera się i uruchamia kartą oraz przyciskiem "start". Bezstresową jazdę mają zapewnić czujniki deszczu i światła. W Europie Zachodniej dostępny będzie system nawigacji. Producent zapewnia 12-letnią gwarancję na korozję nadwozia. Postawiono na bardzo prosty kształt deski rozdzielczej. Przełączniki nawiewu i klimatyzacji są płaskie i znajdują się w zasięgu ręki. Można je obsługiwać intuicyjnie, są przyjemne w dotyku. Okrągłe zegary podobne do tych z motocykli dodają autu męskiego charakteru, a mocnym jego podkreśleniem jest "lotnicza" dźwignia hamulca ręcznego. Planowane są 4 wersje wystroju wnętrza, dostosowane do indywidualnych możliwości i oczekiwań. W najbardziej powściągliwej Authentique dominuje ciemny kolor, neutralna i prosta estetyka. Beż jest kolorem dominującym w wersji Expression. Tapicerka z motywem szachownicy ma ciemnoszary kolor. Konsola centralna pokryta jest szarym metalicznym lakierem. Zewnętrzne klamki i lusterka mają kolor nadwozia. Sportowy wystrój oferowany będzie w wersji Dynamique. Dominuje tu metaliczna szarość, materiał o strukturze plastra miodu na konsoli środkowej oraz skóra na dźwigni zmiany biegów i kierownicy. Więcej skóry i metalicznych dodatków otrzymamy w wersji Privilége. Dodatkowo zaś w tej wersji mamy aluminiowe obręcze kół, matowe klamki drzwi i listew. W sumie jednak każda z wersji jest estetyczna, ładnie wykończona, elegancka w doborze kolorów deski rozdzielczej i tapicerki. Duży rozstaw osi uzyskany dzięki rozmieszczeniu kół na krańcach nadwozia sprawia, że Mégane jest naprawdę obszernym i wygodnym samochodem dla podróżnych z przodu i z tyłu. Bagażnik ma pojemność 330 l, a po złożeniu tylnych siedzeń 1190 l. Klapa unosi się na wysokość ponad 1,8 m. Do napędu nowego Mégane'a hatchback i coupé wykorzystywanych będzie 5 silników: trzy benzynowe i dwa nowoczesne diesle. To sprawdzone już jednostki napędowe, chociaż unowocześnione i spełniające obecne normy emisji spalin. Zmodyfikowano również skrzynie biegów, nowość to 6-stopniowa skrzynia mechaniczna. Sukces rynkowy zależeć też będzie w dużej mierze od wyników crash-testu nowego Mégane'a. Konstruktorzy liczą na pięć gwiazdek.
Galeria zdjęć
Odmienny formą i stylem
Odmienny formą i stylem
Odmienny formą i stylem
Odmienny formą i stylem
Odmienny formą i stylem