Mogą zrobić to osoby dla których samochód jest narzędziem pracy np. prowadzą działalność gospodarczą przy użyciu auta lub podczas wykonywania obowiązków służbowych muszą jeździć własnym pojazdem.

Jeżeli chcemy starać się o zwrot kosztów za wynajem samochodu zastępczego, powinniśmy w firmie ubezpieczeniowej w której sprawca szkody ma wykupione ubezpieczenie OC, złożyć pisemne oświadczenie, że samochód jest nam potrzebny do pracy.

Gdy mamy wykupioną polisę ubezpieczeniową, czujemy się spokojni i bezpieczni o nasze auto. Kiedy zdarzy się jednak, że nasz samochód zostanie skradziony bądź skasowany w wypadku, a my udajemy się do ubezpieczyciela po odszkodowanie, mogą zacząć się kłopoty. Często bowiem firmy ubezpieczeniowe pod byle pozorem odmawiają wypłaty odszkodowania, bądź zaniżają wartość szkody. Co należy wówczas zrobić?

W sytuacji gdy firma ubezpieczeniowa odmawia nam wypłaty odszkodowania lub zaniża wartość szkody, w pierwszej kolejności powinniśmy zażądać szczegółowego uzasadnienia odmowy. Dopiero znając konkretne argumenty ubezpieczyciela, możemy rozpocząć proces odwoławczy.

"Odwołanie może złożyć sam klient do jednostki nadrzędnej w zakładzie ubezpieczeń w dowolnym terminie - żaden przepis ustawowy nie zakreśla tu ram czasowych." - mówi Małgorzata Więcko, prawnik z Biura Rzecznika Ubezpieczonych. "Jedyną barierą jest termin trzyletni od dnia zdarzenia, kiedy to w większości sytuacji roszczenia z umowy ubezpieczenia przedawniają się" - dodaje.

Jeśli natomiast nie czujemy się na siłach aby sami walczyć z firmą ubezpieczeniową, lub nie stać nas na prawników możemy skorzystać z bezpłatnej pomocy Rzecznika Ubezpieczonych.