- Poszukiwany: najlepszy prywatny samochód po tuningu w Niemczech
- Jaskrawo zielona poprzedniczka Vectry nabrała sportowego sznytu dzięki częściom renomowanych firm tuningowych
- Dwukrotnie wyższa moc dzięki wymienionemu silnikowi, mocniejszemu niż topowy w Asconie
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Opel Ascona jest jednym z samochodów, które biorą udział w swoistym konkursie elegancji. Tuning Trophy Germany nazywają się zawody, które mają wyłonić najlepsze stuningowane prywatne auto w Niemczech. Przy tym nie chodzi tu tylko o wygląd samochodu, auta są też testowane na torze. Organizatorzy Tuning Trophy to: Sidney Hoffmann, realizujący program dla niemieckiego kanału telewizyjnego DMAX, i niemiecki "Auto Bild". Zawody rozpoczęły się pod koniec września w pierwszym odcinku serii, laureaci zostaną ogłoszeni w ostatnim, ósmym epizodzie w połowie listopada.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoOpel Ascona C z 1987 r. reprezentuje ligę niemieckich klasyków. Normalnie poprzednik Vectry jest raczej symbolem braku spektakularności i przaśności, jednak zielona Ascona należąca do Tobiasa Mohr-Weingardta stała się tego absolutnym zaprzeczeniem.
Opel Ascona z częściami od Irmschera i Mattiga
Właściciel dłubie przy swoim Oplu od 2013 r. W tym czasie przymierzył się do licznych wersji przebudowy nadwozia. Zastosował kompletny bodykit firmy Mattig – dolne spoilery i wloty powietrza nadają Asconie charakter auta wyścigowego. Z kolei na klapie bagażnika umieścił spoiler Irmschera. Absolutnym klasykiem tuningu Opli są wyloty powietrza na masce silnika pochodzące z Astry F GSi. Całość została polakierowana na jaskrawy kolor z palety Audi – "Zieleń Jawy" i ozdobiona również zielonymi namalowanymi płomieniami. Zawieszenie niemieckiego specjalisty, firmy KAW, pozwala jeszcze lepiej wyeksponować 16-calowe alufelgi marki Borbet, nawiązujące kolorem do lakieru nadwozia.
W kokpicie zainstalowano sportową kierownicę marki Raid, sportowe fotele, pasy szelkowe Schrotha i ozdobiono elementami w kolorze nadwozia.
Podwojona moc Opla Ascony dzięki silnikowi GSi
Pod maską tego Opla Ascony pracował wcześniej łagodny silnik o mało imponującej mocy 75 KM. Właściciel poszedł na całość i samodzielnie przeszczepił czterocylindrową jednostkę C20XE, który napędzał m.in. także Kadetta GSi. 16-zaworowy silnik osiąga moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy 196 Nm – to zdecydowanie wyższe wartości niż 130 KM, które w Oplu Asconie C maksymalnie były dostępne.