Logo
WiadomościAktualnościRuszamy na pierwsze jazdy nowym Oplem Astrą Sports Tourer.

Ruszamy na pierwsze jazdy nowym Oplem Astrą Sports Tourer.

Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Opel przez lata chętnie używał nazwy Caravan dla swoich kompaktowych kombi. Począwszy jednak od Astry J obecnej na rynku od 2009 r., nazewnictwo doczekało się małej rewolucji. Caravan ustąpił miejsca określeniu Sports Tourer. Nazwa przetrwała ponad dekadę i zmianę właściciela. Szósta generacja Opla Astry już pod szyldem koncernu Stellantis to dalej Sports Tourer.

Nowy Opel Astra Sports Tourer — hybryda plug-in po raz pierwszy w historii

To bez wątpienia wyjątkowy model w historii kompaktowych kombi Opla. Po raz pierwszy doczekaliśmy się zaawansowanej technologii napędu hybrydowego plug-in. W Astrze oznacza to zestaw z silnikiem benzynowym 1.6 l o mocy 150 KM, silnikiem elektrycznym o mocy 110 KM i 8-stopniowym automatem. Niestety o zsumowaniu mocy dwóch silników nie ma mowy. Łączna moc hybrydowego napędu to 180 KM. Z baterią 13,2 kWh oznacza to zasięg ok. 60 km w trybie mieszanym. Na tym jednak nie koniec.

Nową Astrą będzie można przejechać jeszcze dalej na prądzie. W przyszłym roku dołączy jeszcze odmiana w pełni elektryczna. I także w wydaniu sporego kombi. Pod maską zapewne technika, jaką znamy choćby z Citroena e-C4. A to oznacza, że mamy zatem szansę pokonać nawet 340 - 360 km podróżując elektrycznym kombi.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nowy Opel Astra Sports Tourer — długa lista krewniaków

Warto podkreślić, że po raz pierwszy Astra debiutuje na francuskiej platformie. Opel skorzystał bowiem z platformy EMP2. Tej samej, na której zbudowano m.in. Citroena C5X, DS4, Peugeota 308 oraz Toyotę Proace City. A to zaś oznacza, że najnowsze kombi jest o kilka cm krótsze od produkowanego w Polsce poprzednika (odpowiednio 464,2 470,2 cm i 470,2 cm). Znamienne, że bagażnik udało się jednak powiększyć o kolejne kilkadziesiąt litrów (z 540 l do 597). Wyjątkiem jest odmiana PHEV z nieco mniejszym bagażnikiem. Opel Astra Plug-in Hybrid pomieści 516 l.

By odbyć pierwsze jazdy, udaliśmy się do miejsca, gdzie powstaje najnowsza Astra – Russelsheim w Niemczech. Optymizm niemieckich mediów jest w pełni uzasadniony. Opel Astra Sports Tourer to znów produkt ze znaczkiem „Made in Germany”. A jak jeździ? Pierwsze wrażenia już wkrótce. A na początek nasz pierwsze zdjęcia prosto z Frankfurtu i Russelsheim.

Udostępnij:
Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium