W przyszłym roku odbędą się na nich dwie eliminacje mistrzostw CART: German 500 (15 września) i Rockingham 500 (22 września). Szczególnie duże zainteresowanie wzbudza obiekt w Niemczech. Także nasze, gdyż znajduje się on niedaleko naszej granicy. EuroSpeedway położony jest jakieś 130 kilometrów na południe od Berlina i 60 na północ od Drezna. Po prostu trzeba jechać autostradą A13 i kierować się na 15 zjazd w Klettwitz.EuroSpeedway powstał na terenie starej kopalni węgla brunatnego pomiędzy miejscowościami Meuro, Hörlitz, Klettwitz i Senfteberg. Na 570 hektarach, kosztem 310 milionów marek (z tego 241 milionów stanowiły subwencje rządowe) powstał najnowocześniejszy obiekt na świecie. Składa się z dwumilowego (3,2 kilometra) triowalu, nieco dłuższego owalu do testów samochodów seryjnych (5,8 km), pętli spełniającej regulamin dla wyścigów Formuły 1 (4,5 km), toru dla motocykli (4,3 km) oraz długodystansowej pętli drogowej (11,3 km). Budowę rozpoczęto 17 czerwca 1998 roku, a ukończono ją w sierpniu 2000 roku.Nad tą mieszanką Daytony i Homestead góruje główna trybuna o wysokości 34,65 i długości 368 metrów. Może na niej zasiąść 25 100 widzów. Ogółem zawody na EuroSpeedway może oglądać 120 tysięcy kibiców, z czego aż 100 tysięcy widzieć będzie całą długość toru.Na terenie nowego obiektu nie zapomniano o 16 sklepach, 17 luksusowych lożach dla VIP-ów, kabinach dla komentatorów telewizyjnych i o biurze prasowym. Wzdłuż prostej startowej znajduje się 55 boksów dla zawodników i zespołów. W centrum kontroli umieszczono 35 monitorów, na których można będzie śledzić wyścig.Pierwszymi wielkimi imprezami na EuroSpeedway Berlin-Brandenburg były na początku września mistrzostwa FIA GT oraz mistrzostwa Deutsche Tourenwagen Masters (DTM). Niemieccy kibice chcieliby, aby ich najpoważniejsza seria wyścigów samochodów turystycznych także ścigała się na owalach. W ankiecie przeprowadzonej na internetowej stronie DTM aż 70 procent wypowiedziało się za wprowadzeniem takiej formy zawodów.Powoli owale zdobywają Europę. Najnowszą serią dla samochodów jednomiejscowych ma być International Single-Seater Challenge. Start nowych mistrzostw ma nastąpić już w przyszłym roku, a ich uczestnicy na razie ścigać się będą w Rockingham i Lausitz. Samochody zbuduje Reynard. Zostaną one wyposażone w 300-konne silniki Chryslera V6.Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) przed kilkunastu laty zamierzała wprowadzić pod swym patronatem mistrzostwa w wyścigach na owalach. Tamten projekt pozostał tylko w planach. Teraz jednak rodzi się nowa idea. Bobby Rahal, od niedawna szefujący CART, spotkał się z prezydentem FIA Maxem Mosleyem. Rozmawiano o wprowadzeniu już od przyszłego sezonu nowych mistrzostw FIA na owalach. Byłyby one rozgrywane w ramach FedEX Championship Series. Eliminacje zaplanowano na sześciu owalach w Stanach Zjednoczonych oraz na torach w Japonii (Twin Ring Motegi), Brazylii (Rio de Janeiro), Wielkiej Brytanii (Rockingham) i Niemczech (Lausitz). To jeszcze projekt, ale wyścigi na owalach coraz to poszerzają swój stan posiadania. Patrzeć tylko jak NASCAR zacznie się ścigać w Europie.
Owale podbijają Europę
W bieżącym sezonie sytuacja zmieniła się diametralnie. W Europie powstały dwa owale - Rockingham Speedway w Anglii i EuroSpeedway w Niemczech.