Rynek się zmienia, a to powoduje także zmianę ukierunkowania produkcji. Klasycznym przykładem takich zmian może być druga generacja Peugeota 3008, która prezentuje już swój własny styl. Auto powstało na platformie EMP2, dzięki czemu o ok. 100 kg zmniejszyła się jego masa własna, która w wersji benzynowej ma 1325 kg, a wysokoprężnej o 50 kg więcej. Elementy zawieszenia, błotniki i konstrukcja tylnych siedzeń są aluminiowe. Pokrywa silnika i bagażnika wykonane zostały z tworzyw sztucznych.

Nowy Peugeot 3008 ma długość 4447 mm (+80 mm), szerokość 1840 mm i wysokość 1624 mm. Rozstaw osi ma o 62 mm więcej niż w poprzedniku, co dało 2675 mm. Do 219 mm zwiększył się prześwit podwozia. Bagażnik ma pojemność 520 l, a po złożeniu tylnych siedzeń jego pojemność wzrasta do 1580 l.

Podstawowa jednostka napędowa 1.2 PureTech ma trzy cylindry i moc 130 KM/ W ofercie znajdą się takie silniki jak m.in. 1.6 THP o mocy 165 KM, turbodiesle 1.6 BlueHDi o mocy 101 KM i 120 KM, 2.0 BlueHDi o mocy 150 KM i 180 KM. Mogą one współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną i automatem z sekwencyjnym sterowaniem łopatkami umieszczonymi pod kierownicą.

Może podobać się design nowego modelu. Przednia maska ma dużo elementów chromowanych, przednie reflektory za dopłatą mogą być diodowe, a tylne mają diody LED w standardzie.

We wnętrzu mamy futurystyczny design. Spłaszczone koło kierownicy, 8-calowy wyświetlacz dotykowy oraz elementy z chromu, karbonu i tkaniny. Producent zapowiada bogate wyposażenie z pełną gamą systemów ułatwiających życie kierowcy i podnoszących bezpieczeństwo pasażerów.

Peugeot będzie do tego modelu oferował składany rower elektryczny i hulajnoga Micro e-Kick ze stacjami dokującymi umożliwiającymi ładowanie baterii podczas jazdy samochodem.

Oficjalna premiera nowego Peugeota 3008 odbędzie się podczas październikowego salonu samochodowego w Paryżu. Auto będzie od września 2016 r. produkowane w Sochaux.