Na początku ósmej doby jazdy non stop Peugeotem 308 1.2/130 KM PureTech na liczniku pojawiła się liczba 20 000 km.
Dwadzieścia tysięcy km „stuknęło" dokładnie w poniedziałek 17 października o 12.29, gdy nasz testowy Peugeot 308 był na wysokości miejscowości Łęki Górne na autostradzie A1. Za kierownicą zasiadał red. Rafał Sękalski.
Nasz kierowca testowy poinformował, że średnia prędkość Peugeota 308 po przejechaniu 20 tys. km wynosi 125 km/h, a średnie spalanie – 7,8 l/100 km.
Do końca testu pozostało jeszcze 5 tys. km.
Test jazdy non stop Peugeotem 308 1.2 PureTech rozpoczęliśmy w południe w poniedziałek 10 października. Jeździmy na trasie Warszawa-Toruń-Warszawa, autostradami A2 i A1. Przerwy – kilkuminutowe – tylko na tankowanie auta na stacji BP w Warszawie, przy ul. Puławskiej.
Nasi kierowcy testowi jeżdżą non stop, zmieniając się co 4-4,5 godziny w zależności od warunków pogodowych i zatłoczenia trasy.
Przy okazji przypominamy:
1. Test jazdy non stop 25 tys. km to część dużego testu Peugeota 308 na dystansie 100 tys. km.
2. Auto przed rozpoczęciem testu 25 tys. km non stop miało na liczniku 45 tys. km – ten dystans przejechaliśmy w różnych warunkach.
3. Po zakończeniu testu 25 tys. km non stop Peugeot 308 przejedzie jeszcze 30 tys. km, aby dokończyć test długodystansowy 100 tys. km.
4. Jeżdżąc non stop 25 tys. km, nie bijemy rekordu prędkości, lecz sprawdzamy, jak spisuje się mały, 1,2-litrowy doładowany silnik o mocy 130 KM. Sprawdzimy jego trwałość, czy bierze olej, jak zachowuje się osprzęt silnika.
5. Nasz test nawiązuje do próby Fiata 125p na autostradzie pod Wrocławiem z 1973 r. Pobito wtedy rekord prędkości w jeździe non stop na dystansie 25 tys. km, 25 tys. mil oraz 50 tys. km.