Ze względu na charakter Peugeota 408, który jest typowym sedanem, można oczekiwać, iż jest on kierowany do rynków, w których takie modele cieszą się największą popularnością. Jak wiadomo są to m.in. Chiny i kraje azjatyckie. Producent jednak zapowiada również wprowadzenie tego modelu do europejskiej oferty.
Peugeot 408 będzie po dziesięciu latach pierwszym dużym modelem francuskiej marki, który będzie produkowany w Chinach. Wcześniej sukcesów nie odnotowały modele z recyklingu jak 504 czy 505, które powstawały w spółce Guangzhou-Peugeot.
Obecnie koncern PSA Peugeot Citroën współpracuje z firmą Dongfeng i oferuje Chińczykom zdecydowanie nowsze modele jak m.in. sedan Citroën C-Triomphe, Peugeot 307 sedan oraz zmodyfikowany Peugeot 206 pod markę Citroën C2 oraz Citroën C5.
Nowy Peugeot 408 ma 4,68 m długości i pojemność bagażnika 526 litrów (według VDA 481 dm3). Oferowany będzie z oponami o rozmiarach: 215/55R 16 lub 215/50R 17.
Do napędu przewidziano czterocylindrowe benzynowe silniki o pojemności skokowej 1,6 l 16V o mocy 80 kW (110 KM) przy 4000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 147 Nm przy 2000 obr./min oraz 2,0 l 16V o mocy 108 kW (147 KM) przy 6000 obr./min i momencieobrotowym 200 Nm przy 4000 obr./min.
Nowy Peugeot 408 w Europie po raz pierwszy zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie.