Logo
WiadomościAktualnościPierwszy kabel do ładowania aut elektrycznych bez nieporęcznej skrzynki sterującej

Pierwszy kabel do ładowania aut elektrycznych bez nieporęcznej skrzynki sterującej

Kabel do inteligentnego ładowania (ang. Flexible Smart Charging Cable), który zadebiutował podczas IAA Mobility 2021, waży niecałe 3 kg, a zatem 40 proc. mniej niż konwencjonalne kable ze skrzynką ICCB. Jest on nie tylko lżejszy od dotychczasowych kabli, lecz także oszczędza miejsce w bagażniku.

To dlatego, że zawiera adaptery do wtyczek typu 2 i wtyczek domowych. Kierowcy, którzy chcą ładować elektryczny samochód z gniazdka w domu bądź na publicznym punkcie nie potrzebują już drugiego kabla.

Przeczytaj też:

Nowy, trójfazowy kabel umożliwia ładowanie tak zwane Mode-2 i Mode-3 prądem zmiennym z mocą do 22 kW. Dzięki Flexible Smart Charging Cable nie ma potrzeby korzystania z wallboxa podczas ładowania w domu. W Europie 84 proc. kierowców samochodów elektrycznych ładuje swój pojazd wieczorem lub w nocy w domu.

Technika zintegrowana w każdej wtyczce sprawia, że proces ładowania jest bezpieczny i sprawnie przebiega. Wtyczka typu 2 zawiera od strony pojazdu komponenty do sterowania i monitorowania mocy ładowania.

Znajdująca się z drugiej strony wtyczka domowa z adapterem mieści kontrolę temperatury i wyłącznik różnicowoprądowy. Gwarantuje to, że nawet podczas regularnego ładowania z domowego gniazdka z mocą do 2,3 kW nie dojdzie do przeciążenia ani przegrzania. W razie potrzeby system bezpieczeństwa wyłącza ładowanie, zanim sytuacja stanie się krytyczna.

Bosch – mniejszy i lżejszy kabel

Projektanci firmy Bosch zmniejszyli rozmiar elementów elektronicznych w porównaniu z poprzednimi aplikacjami w skrzynkach sterujących, tak żeby dało się umieścić systemy sterowania i bezpieczeństwa w kompaktowych wtyczkach kabla. Nowy kabel został opracowany w bardzo krótkim czasie, bo zespołowi projektantów udało się go stworzyć w ciągu zaledwie 18 miesięcy.

"Dzięki uniwersalnemu kablowi do ładowania, Bosch sprawia, że elektromobilność jest jeszcze bardziej przyjazna dla użytkownika" – twierdzi dr Uwe Gackstatter, prezes działu Bosch Powertrain Solutions. Dalej dodaje: "Chcemy, aby nowe kable stały się standardowym wyposażeniem pojazdów elektrycznych". Bosch planuje rozpocząć sprzedaż kabla producentom pojazdów i kierowcom w połowie 2022 r.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium