Konstrukcji, której się to udało, jest stworzony przez Scuderia Cameron Glickenhaus model SCG 004S. Auto przeszło test zderzeniowy z odkształcalną ruchomą barierą, symulującą zderzenie boczne pod niewielkim kątem przy prędkości 32 mil na godz. (ok. 51 km/h). Nagranie z tej próby można zobaczyć poniżej.

Inżynierom SCG udała się bardzo trudna sztuka — skonstruowali pierwszy na świecie samochód, który jest w stanie ochronić pasażerów przy zderzeniu bocznym, gdzie (zupełnie odmiennie, niż przy zderzeniu przodem czy tyłem) nie ma w zasadzie miejsca na wygospodarowanie strefy kontrolowanego zgniotu, i to bez korzystania z poduszek powietrznych.

SCG 004S to drogowa wersja (S pochodzi od włoskiego słowa "stradale", czyli właśnie drogowy) modelu 004, drugiego sportowego samochodu wytwarzanego krótkoseryjnie przez Scuderia Cameron Glickenhaus, firmę mieszczącą się w amerykańskim Connecticut. Auto napędzane jest 6,2-litrowym doładowanym silnikiem V8 (jednostka LT4 produkowana przez General Motors) o mocy 650 KM i maksymalnym momencie obrotowym 720 Nm. Nawiązuje nieco do klasycznych już supersamochodów, takich jak Maserati MC12 czy Ferrari P4/5 Pininfarina, które powstało w jednym egzemplarzu, właśnie dla właściciela firmy Setha Glickenhausa.

Scuderia Cameron Glickenhaus oprócz 004 - poza wersją "S" powstają także warianty "C" (Competizione) oraz "CS" (Street Competition) - wytwarza także model SCG 003, który można zobaczyć w galerii poniżej, off-roadowy SCG Boot oraz wyścigowy SCG 007, startujący w serii FIA World Endurance Championship.