Auto Świat Wiadomości Aktualności Ten samochód przeszedł test zderzeniowy bez poduszek powietrznych

Ten samochód przeszedł test zderzeniowy bez poduszek powietrznych

Współczesne samochody są bezpieczniejsze niż kiedykolwiek. Stoi za tym cała masa różnych technologii, z których jedną z najważniejszych są poduszki powietrzne chroniące pasażerów podczas kolizji. Jest jednak firma, której udało się przejść test zderzeniowy bez korzystania z nich.

SCG 004SŹródło: Scuderia Cameron Glickenhaus

Konstrukcji, której się to udało, jest stworzony przez Scuderia Cameron Glickenhaus model SCG 004S. Auto przeszło test zderzeniowy z odkształcalną ruchomą barierą, symulującą zderzenie boczne pod niewielkim kątem przy prędkości 32 mil na godz. (ok. 51 km/h). Nagranie z tej próby można zobaczyć poniżej.

Inżynierom SCG udała się bardzo trudna sztuka — skonstruowali pierwszy na świecie samochód, który jest w stanie ochronić pasażerów przy zderzeniu bocznym, gdzie (zupełnie odmiennie, niż przy zderzeniu przodem czy tyłem) nie ma w zasadzie miejsca na wygospodarowanie strefy kontrolowanego zgniotu, i to bez korzystania z poduszek powietrznych.

SCG 004S to drogowa wersja (S pochodzi od włoskiego słowa "stradale", czyli właśnie drogowy) modelu 004, drugiego sportowego samochodu wytwarzanego krótkoseryjnie przez Scuderia Cameron Glickenhaus, firmę mieszczącą się w amerykańskim Connecticut. Auto napędzane jest 6,2-litrowym doładowanym silnikiem V8 (jednostka LT4 produkowana przez General Motors) o mocy 650 KM i maksymalnym momencie obrotowym 720 Nm. Nawiązuje nieco do klasycznych już supersamochodów, takich jak Maserati MC12 czy Ferrari P4/5 Pininfarina, które powstało w jednym egzemplarzu, właśnie dla właściciela firmy Setha Glickenhausa.

Scuderia Cameron Glickenhaus oprócz 004 - poza wersją "S" powstają także warianty "C" (Competizione) oraz "CS" (Street Competition) - wytwarza także model SCG 003, który można zobaczyć w galerii poniżej, off-roadowy SCG Boot oraz wyścigowy SCG 007, startujący w serii FIA World Endurance Championship.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków