Toyota Tundra, największy pick-up w ofercie japońskiego producenta, właśnie wzbogaciła się o pakiet TRD Rally, który jest dziełem Toyota Racing Development - sportowego działu amerykańskiego oddziału marki. Ten terenowy gigant, dostępny również z napędem hybrydowym, teraz może poszczycić się jeszcze większymi możliwościami w terenie.
Z jakimi samochodami Tundra walczy w USA? To klasa tych najpopularniejszych pikapów, które tak okupują pierwsze trzy miejsca w statystykach sprzedaży. Tundra podbiera klientów Fordowi F-150, Chevroletowi Silverado i Ramowi 1500. Ostatni bastion klasycznej amerykańskiej motoryzacji jest ciągle podgryzany. Swojego dużego pikapa ma także Honda, ale do niego jeszcze kiedyś wrócimy. Dzisiaj bierzemy pod lupę nową wersję Tundry.
Przeczytaj także: Toyota C-HR jest na wyprzedaży. Doradzam, którą wersję wybrać
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoJak duża jest Toyota Tundra? Nawet 6,4 m
Tundra, której długość waha się od 5,9 do 6,4 metra, zbudowana została na solidnej platformie GA-F. Dzięki ramowej konstrukcji podwozia oraz wzmocnionemu nadwoziu, a także opcjonalnemu napędowi na cztery koła, Tundra gwarantuje imponujące zdolności w każdym terenie. Klientom oferowane są dwa warianty silnikowe: benzynowy V6 i-FORCE o pojemności 3,4 litra z podwójnym turbodoładowaniem, generujący 394 KM, oraz jego hybrydowa wersja i-FORCE MAX o mocy 443 KM i maksymalnym momencie obrotowym 790 Nm.
Pakiety TRD, przygotowywane przez Toyota Racing Development, od lat cieszą się uznaniem na rynku amerykańskim, dodając sportowego pazura modelom Toyoty. Tundra z pakietem TRD Off-Road zyskuje amortyzatory Bilstein monotube, które usprawniają tłumienie zarówno na asfalcie, jak i w trudnym terenie. Natomiast wersja TRD Pro wyposażona jest w amortyzatory terenowe FOX o średnicy 2,5 cala, podnoszące przód pojazdu o 2,8 cm. Do tego dochodzi stabilizator TRD Pro, aluminiowa osłona silnika oraz zaawansowane elektroniczne systemy wspierające jazdę w terenie.
Amerykanie kochają swoje pikapy, ale dla tego mogą zrobić wyjątek
Nowy pakiet TRD Rally to kolejny krok w stronę rajdowego dziedzictwa Toyoty. 18-calowe koła TRD z oponami All-Terrain, amortyzatory Bilstein i osłony podwozia to tylko część elementów, które czynią Tundrę jeszcze bardziej gotową na off-road. Blokowany elektronicznie mechanizm różnicowy tylnej osi oraz systemy Multi-Terrain Select i Crawl Control są gwarancją, że Tundra TRD Rally poradzi sobie w każdych warunkach.
Rajdowe inspiracje widoczne są również we wnętrzu, gdzie czerwone, pomarańczowe i żółte akcenty na fotelach i desce rozdzielczej podkreślają sportowy charakter wersji TRD Rally, dostępnej w czterech kolorach nadwozia.
Przeczytaj także: Sprawdź, czy zdałbyś test psychologiczny dla kierowców. Zaliczamy od 8/15
Choć Toyota Tundra nie jest dostępna na polskim rynku, jej osiągi i możliwości z pewnością zainteresują miłośników amerykańskich pikapów i rajdowych przygód. Oczywiście Amerykanie dalej kochają swoje Fordy serii F, RAM-y i rodzinę Silverado, ale w statystykach sprzedaży Tundra coraz bardziej zaznacza swoją obecność w statystykach sprzedaży.