Z okazji premiery 29. sezony Top Gear w Polsce powstała polska wersja tego kultowego brytyjskiego programu. W rolę prowadzących wcieli się: aktorka Joanna Koroniewska, prezenter Maciej Dowbor oraz kierowca rajdowy Kuba Przygoński. Jak to bywa w każdym programie, cała trójka dostała zadanie do wykonania - zmierzyć na trasie, ale za kierownicą nietypowych pojazdów. Tym razem nie były to supersamochody, ale polskie klasyki: Maluch, Duży Fiat i Polonez.

Wyścig rozpoczął się z kultowego dla polskiej motoryzacji miejsca, czyli hal fabrycznych żerańskich zakładów FSO. Polscy prezenterzy Top Geara przetestowali kultowe modele samochodów na stołecznych drogach – oczywiście zaprawiając wszystko solidną dawką rywalizacji! Pojazdy oryginalnie wyprodukowane w FSO wyruszyły w trasę wyznaczaną przez kolejne miejsca na mapie Warszawy związane z historią polskiej motoryzacji.

Aby wyrównać różnicę w umiejętnościach prowadzących, Kuba Przygoński, aktualny mistrz polski w rajdach terenowych i wicemistrz rallycrosu, dostał najsłabszy i najmniejszy w całej stawce pojazd, czyli Fiata 126p. Zobaczcie sami, czy 24 KM wystarczyły mu żeby pokonać Koroniewską za kierownicą Fiata 125p i Maćka Dowbora w najmocniejszym w stawce Polonezie.