- Żadna inna generacja Porsche 911 nie cieszyła się takim wzięciem jak 991 – sprzedano ponad 230 tys. sztuk
- Drugie najpopularniejsze 911 w historii to wersja z lat 2004-2012. Sprzedaż sięgnęła 213 tys. egzemplarzy
- Porsche 911 serii 991 załapało się również na ekologiczną rewolucję. Wersja 911 Carrera zyskała bowiem silnik wzbogacony o filtr cząstek stałych
Ponad 230 tys. egzemplarzy, a ściślej 233 540 - tyle egzemplarzy Porsche 911 generacji 991 wyprodukowano od 2011 roku. I starczy. Następca już jest, co oznacza, że można rozstać z się z prawdziwym bestsellerem. Żadna inna generacja nie cieszyła się bowiem takim wzięciem. Tylko poprzednik z lat 2004-2012 (997) przekroczył próg 200 tys. sprzedanych egzemplarzy. Wcześniejszym generacjom nie udało się uzyskać podobnego wyniku.
Generacja 991 na dobre zapisała się w historii Porsche nie tylko ze względu na rekordową sprzedaż. W historii modelu nie brakowało szczególnych edycji i wydarzeń. To limitowane 991 stało się podstawą do rocznicowej edycji (celebrowanie 50. urodzin serii) liczącej 1963 egzemplarze. Milionowy, pamiątkowy egzemplarz to także seria 991 – polakierowany kolorem Irish Green jak pierwsze służbowe 911 Ferry’ego Porsche. Szczególny egzemplarz pozostał w firmie, gdyż uznano, że nie trafi do sprzedaży.
W historii Porsche 911 (991) nie zabrakło oczywiście bardzo mocnych wersji. W 2016 roku pojawiła się odmiana z wolnossącym silnikiem o mocy 500 KM. Na tym jednak nie poprzestano. W gamie pojawiły się również takie wersje jak 911 Turbo S Exclusive Series z silnikiem o mocy 607 KM oraz 911 GT2 RS podkręcone do 700 KM.
Porsche 911 serii 991 załapało się również na ekologiczną rewolucję. Wersja 911 Carrera zyskała bowiem silnik wzbogacony o filtr cząstek stałych.
W historii 911 nie sposób pominąć także…złośliwości. Nie brakuje bowiem przytyków, że poszczególne generacje nie różnią się znacząco od siebie przez co laik może mieć problem z rozpoznaniem właściwego modelu. W Porsche zapewne i tak nikt się tym nie przejmuje. Legenda ma się dobrze i jak dotąd nic wskazuje na to, by 911 odeszło na dobre. Otwartą kwestią pozostaje tylko jedno – jaki napęd będzie mieć kultowy model z niezbyt odległej przyszłości.
Z kronikarskiego obowiązku pozostaje jeszcze jedno - ostatni wyprodukowany egzemplarz to model 911 Speedster.