Litera "T" przy nazwach modeli Porsche figuruje już od lat 60. i pochodzi od słowa "Touring", które wskazuje modele oferujące znacznie lepsze wrażenia z jazdy.
Porsche 911 Carrera T - lekkie i szybkie
Jak tłumaczy niemiecka marka, Carrera T plasuje się między standardowym modelem oraz wariantem S i czerpie rozwiązania z obu tych wersji. Z bazowej odmiany pochodzi silnik biturbo, który generuje 385 KM mocy oraz 450 NM momentu obrotowego. Przekłada się to na prędkość maksymalną równą 291 km/h i czas przyspieszenia do "setki" w 4,5 s.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
W standardzie motor typu boxer został zestawiony z manualną skrzynią biegów wzbogaconą o system Porsche Torque Vectoring oraz mechaniczną blokadę tylnego dyferencjału. Dodatkowo Carrera T posiadać będzie sportowe zawieszenie PASM obniżone o 10 mm, a także pakiet Sport Chrono. Opcjonalnie bardziej wymagający klienci będą mogli zdecydować się na zamówienie modelu ze skrętną osią tylną.
- Przeczytaj także: Dacia prezentuje swoją pierwszą hybrydę. Oto Jogger Hybrid 140
Model w wersji Touring został odchudzony poprzez wymontowanie tylnej kanapy, zmniejszenie izolacji oraz zastosowaniu specjalnych lżejszych szyb i akumulatora. Jak podaje Porsche, wersja Carrera T jest najlżejszą seryjną 911-stką, której waga wynosi zaledwie 1470 kg. Przednie fotele natomiast to sportowe wersje o nazwie Plus posiadające 4-kierunkową elektryczną regulację. W miejsce standardowej kierownicy zamontowano sportową GT, a wrażenia dźwiękowe zapewni sportowy i głośny układ wydechowy. Specyficznie dla tej wersji klienci otrzymają 20- oraz 21-calowe felgi (odpowiednio na przód oraz tył) z modelu Carrera S w kolorze Titanium Grey.
Porsche 911 Carrera T — wyrazisty wygląd
Oprócz niskiej wagi oraz dynamicznej jazdy wersja Touring wyróżnia się przez zastosowaną kolorystkę. Najważniejsze detale zostały wykończone ciemnym szarym kolorem, który skontrastowany jest z jaśniejszą barwą w takich elementach jak obudowy lusterek, logo na drzwiach czy listwy na grillu pokrywy silnika. Dodatkowo klienci otrzymają szeroki wybór metalizowanych, jak i niemetalizowanych kolorów i odcieni.
Wnętrze również zostało zaprojektowane z myślą o dynamice i wyrazistości, wykorzystując kontrastujący ze sobą kolor czarny z zielonymi przeszyciami. W opcjonalnej wersji nabywcy będą mogli rozszerzyć zestaw elementów wykończonych naturalną skórą.
Porsche poinformowało, że przyjmuje już zamówienia na nowy model 911 Carrera T, a dostawy rozpoczną się w lutym 2023 r. Cena? Od 616 tys. zł.