11 maja 2017 – ta data będzie zapisana w historii Porsche złotymi zgłoskami – pojawiła się milionowa „911-tka". Jubileuszowy egzemplarz kultowego modelu to Carrera S w kolorze Irish Green (ciemnozielony) z bogatym wyposażeniem i tabliczką informującą o milionowym modelu.
Pierwsze „911-tki" pojawiły się w 1964 roku, a premiera światowa odbyła się jesienią 1963 r. podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Początkowo nowy model (następca Porsche 356) miał oznaczenie 901, ale po protestach Peugeota, który miał zastrzeżone numery modeli z zerem w środku, zmieniono oznaczenie na 911.
Pierwsze Porsche 911 miały 2-litrowe silniki 6-cylindrowe o mocy 130 KM i napęd na tył. Kosztowały fortunę – ok. 22 tys. DM. Za tę sumę można było wówczas kupić np. 3 Ople Recordy, dwa luksusowe Ople Kapitany lub dwa Peugeoty 404.
Dziś dobrze zachowane modele Porsche 911 z połowy lat 60. osiągają wysokie ceny dochodzące do 200 tys. euro.
Porsche 911 od początku produkcji odznaczało się wysoką jakością i niezawodnością. I tak zostało do dziś. Specjaliści z Porsche szacują, że ok. 70 proc. wszystkich wyprodukowanych „911-tek" nadal jeździ po drogach lub w stanie gotowości do jazdy jest przechowywana przez kolekcjonerów.
Model 911 mocno zaakcentował swoją obecność w sporcie – specjaliści z działu sportu stuttgarckiej firmy obliczyli, że „911-tka" wygrała ok. 15 tys. wyścigów na całym świecie.
Milionowe Porsche 911 pozostanie w posiadaniu producenta – będzie ozdobą muzeum w Stuttgarcie. Zanim jednak zostanie eksponatem muzealnym, wyruszy w światową trasę, odwiedzając m.in W. Brytanię, tor Nurburgring, USA, Chiny, Japonię.
Milionowe Porsche 911 – tabliczka z numerem
Milionowe Porsche 911 – kokpit