Auto Świat Wiadomości Aktualności Porsche 911 R – klasyczny sportowiec

Porsche 911 R (R od Racing) to auto wyjątkowe. Czerpie z modelu GT3 RS, ale wygląda dosyć zwyczajnie, można powiedzieć skromnie. Nie znajdziemy tu tylnego skrzydła czy pakietu aerodynamicznego, przez co auto bardziej przypomina model Carrera niż samochód wyczynowy. O to jednak w tym przypadku chodziło. 911 R to wilk w owczej skórze – jak podkreślają jego twórcy z wyścigowego oddziału Porsche we Flacht. Rodowite pochodzenie zdradzają jedynie przedni i tylny pas z 911 GT3 oraz czerwone lub zielone pasy biegnące przez nadwozie.

Samochód został wyposażony w wolnossący silnik typu bokser o pojemności 4 litrów z 911 GT3 RS. Wysokoobrotowy, sześciocylindrowy motor generuje 500 KM mocy (przy 8250 obr./min) i 460 Nm momentu obrotowego (przy 6250 obr./min). Nie współpracuje on jednak ze skrzynią PDK, a z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów. To auto ma być przeznaczone dla purystów. I takie właśnie jest. Sprint do pierwszej „setki” trwa tylko 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 323 km/h.

Tak jak w przypadku legendarnego poprzednika z 1967 roku, Porsche 911 R poddano redukcji masy. W porównaniu do 911 GT3 RS, „erka” jest od niego o 50 kg lżejsza. Jej masa własna wynosi 1370 kg. Przednią pokrywę i błotniki wykonano z włókien węglowych, a dach – z magnezu. Do produkcji tylnej szyby i bocznych tylnych okien posłużyły lekkie tworzywa sztuczne. zrezygnowano z niektórych elementów izolacji akustycznej i tylnej kanapy, a standardowe klamki wewnętrzne zastąpiono paskami. Na pokładzie nie znajdziemy klimatyzacji (opcja) czy systemu audio.

Cena Porsche 911 R startuje w Polsce od 938 720 zł. Problem stanowi jednak nie cena, a dostępność nowego modelu, bowiem będzie on limitowany do zaledwie 991 egzemplarzy. Mówi się, że jedno auto trafi na polski rynek.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji