918 Spyder to najszybsze Porsche w historii firmy – hybryda o łącznej mocy silnika spalinowego i dwóch elektrycznych 887 KM rozpędza się do prędkości maksymalnej 345 km/h, a do „setki" w zaledwie 2,6 sekundy.

Przyspieszanie do 200 km/h trwa tylko 7,3 sekundy, a 300 km/h Porsche 918 Spyder osiąga po 20,9 s.

We wrześniu 2013 r. Porsche 918 Spyder pokonał północną pętlę toru Nurburgring w czasie 6 minut 57 sekund. To rekord, którego do dziś nie pobił żaden inny samochód.

Prototyp 918 Spydera pokazany został po raz pierwszy w marcu 2010 roku na salonie w Genewie. Na rynek superauto trafiło pod koniec 2013 r. Cena? Ok. 4 miliony złotych!

Najszybsze Porsche w historii marki jest hybrydą. Łączna moc systemu wynosi 887 KM. Silnik benzynowy umieszczony jest z tyłu i ma pojemność 4,6-litra (V8) – rozwija 608 KM. Są jeszcze dwa silniki elektryczne: na przedniej osi o mocy 129 KM, na tylnej – 156 KM.

Korzystając tylko z napędu elektrycznego 918 Spyder może przejechać 31 km z prędkością do 150 km/h.

Porsche skończyło produkcję modelu 918 Spyder 19 czerwca 2015 r. – powstało tylko 918 egzemplarzy. Firma ze Stuttgartu zapowiada, że nowatorskie rozwiązania z 918-tki będzie stosowała w następnych modelach.

Szczęśliwi posiadacze 918 Spyder (w tym 4 Polaków) mają podwójny powód do zadowolenia. Po pierwsze w ich garażach stoi superauto o rewelacynych osiągach, a po drugie – 918 Spyder już jest klasykiem i jego cena będzie rosła.

Można szacować, że z początkowych 4 milionów zł wartość 918 Spydera za kilka lat podwoi się – takiego zysku nie zapewni dziś żadna lokata w banku.