• Oprócz klasycznego SUV-a Porsche opracowało także wersję cabrio, coupé i wydłużoną, 7-osobową
  • Pokazany teraz kabriolet nie jest zdolnym do jazdy prototypem, to rodzaj makiety w skali 1:1
  • Kokpit taki jak w zwykłym SUV-ie, ale nadwozie od przedniego słupka kompletnie przeprojektowane

Dwadzieścia lat temu, gdy Porsche wysłało na rynek pierwszego Cayenne’a, świat motoryzacji wstrzymał oddech. Nie brakowało głosów krytyki: jak to, producent sportowej ikony – "911-ki" – chce produkować SUV-a? Teraz gdy swoje SUV-y mają Lamborghini i Maserati, a Ferrari szykuje się do premiery swojego, nikogo to już nie dziwi, ale w 2002 r. debiut nowego Porsche był prawdziwym wydarzeniem.

Porsche Cayenne było przełomowym modelem dla producenta aut sportowych

Trzy generacje Cayenne’a na jednym obrazku. Pierwsza jeszcze wywoływała kontrowersje, ale te czasy dawno minęły i SUV Porsche znalazł wielu entuzjastów. W ciągu 20 lat sprzedano grubo ponad milion egzemplarzy tego modelu Foto: Auto Bild
Trzy generacje Cayenne’a na jednym obrazku. Pierwsza jeszcze wywoływała kontrowersje, ale te czasy dawno minęły i SUV Porsche znalazł wielu entuzjastów. W ciągu 20 lat sprzedano grubo ponad milion egzemplarzy tego modelu

Na przekór wszystkim malkontentom Cayenne stał się bestsellerem i mógł tym samym zarabiać dla koncernu pieniądze na rozwój prawdziwych samochodów sportowych. I mimo że Mercedes i BMW miały już swoje SUV-y, dla Porsche decyzja była trudniejsza – marka z Zuffenhausen jednoznacznie kojarzyła się z autami sportowymi.