Auto Świat Wiadomości Aktualności Porsche Cayenne Cabrio - dlaczego zrezygnowano z tego pomysłu?

Porsche Cayenne Cabrio - dlaczego zrezygnowano z tego pomysłu?

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Wypuszczenie na rynek przed 20 laty SUV-a Cayenne było dla Porsche aktem odwagi. Dla odmiany cabrio już jej nie wystarczyło. Przy okazji jubileuszu swojego pierwszego SUV-a niemiecki producent aut sportowych wyciągnął z muzeum studium, które wtedy powstało, ale nie doczekało się seryjnej realizacji.

Porsche Cayenne Cabrio – model studyjny (2002)
Auto Bild
Porsche Cayenne Cabrio – model studyjny (2002)
  • Oprócz klasycznego SUV-a Porsche opracowało także wersję cabrio, coupé i wydłużoną, 7-osobową
  • Pokazany teraz kabriolet nie jest zdolnym do jazdy prototypem, to rodzaj makiety w skali 1:1
  • Kokpit taki jak w zwykłym SUV-ie, ale nadwozie od przedniego słupka kompletnie przeprojektowane

Dwadzieścia lat temu, gdy Porsche wysłało na rynek pierwszego Cayenne’a, świat motoryzacji wstrzymał oddech. Nie brakowało głosów krytyki: jak to, producent sportowej ikony – "911-ki" – chce produkować SUV-a? Teraz gdy swoje SUV-y mają Lamborghini i Maserati, a Ferrari szykuje się do premiery swojego, nikogo to już nie dziwi, ale w 2002 r. debiut nowego Porsche był prawdziwym wydarzeniem.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska