Logo
TestyTesty nowych samochodówRange Rover Evoque Convertible – suma kompromisów | TEST

Range Rover Evoque Convertible – suma kompromisów | TEST

Jeśli chciałbyś mieć SUV-a i marzysz o kabriolecie, ale garaż masz ciasny i zmieści się w nim tylko jedno auto, być może Range Rover Evoque Convertible jest tym, czego potrzebujesz. To SUV, którego możesz zabrać, gdzie chcesz, także tam, gdzie od dawna skończył się asfalt, w dowolnej chwili możesz też otworzyć dach, budząc wyjątkowe zainteresowanie gapiów. Ale uwaga, nie ma nic za darmo – musisz wiedzieć, że Evoque Convertible to jeden wielki kompromis.

Range Rover Evoque Convertible
Zobacz galerię (15)
Onet
Range Rover Evoque Convertible

Zalety: pojazd ten ma otwierany dach, a wsiadając do niego, nie musisz kucać ani uważać na wystający róg przedniej szyby; tylne siedzenia mają rozmiar z grubsza normalny, mogą na nich siedzieć dwie dorosłe osoby bez ryzyka, że rozbiją sobie brody o własne kolana. Terenowość? Jak na auto tego rodzaju, jest w zupełności wystarczająca – wysoki prześwit, napęd na cztery koła i automatyczna przekładnia zadbają o to, byś nie ugrzązł w pierwszej lepszej koleinie.

Range Rover Evoque Convertible - brak dachu sporo waży

Przejdźmy zatem do wad: Evoque Convertible jest znacząco cięższy niż zwykły Evoque, co najmniej o 250 kg, a to robi różnicę i podczas jazdy, i podczas tankowania. Kabriolet nie ma też – coś za coś – normalnego bagażnika, a jedynie komorę, którą można nazwać schowkiem, do którego mamy dostęp po otwarciu tylnej klapy, a właściwie klapki. No dobrze, dwie duże sportowe torby podróżne zmieszczą się w nim bez trudu, ale już wózek dziecięcy, gdyby kiedyś pojawiła się taka potrzeba, niekoniecznie.

Jak to jeździ? Gdy porównany to auto z tym samym modelem wyposażonym w normalny dach, zauważymy, że prowadzi się on nieco mniej precyzyjnie, bardziej wyrzuca go z zakrętów, że jest po prostu cięższy; nie mając jednak możliwości zrobienia takiego porównania, będziemy zadowoleni, zwłaszcza z silnikiem 240-konnym, którego osiągi są po prostu bardzo dobre, a praca – niezwykle płynna; hałas silnika nie przeszkadza niezależnie od tego, czy jedziemy z dachem, czy bez dachu. Range Rover Evoque Convertible jest nawet solidnie zmontowany, ale – co w pojazdach bez dachu zdarza się często – podczas jazdy po dziurach pojawiają się hałasy związane z pogorszoną, w porównaniu do auta z dachem stalowym, sztywnością karoserii; w naszym testowym egzemplarzu hałasowały zwłaszcza lewe drzwi, prawe były niemal niesłyszalne, co daje nadzieję, że to nie cecha, a usterka, z którą można wygrać po odpowiedniej regulacji. Takich problemów należy się jednak spodziewać w kabriolecie eksploatowanym na bezdrożach – nie ma na to rady.

Range Rover Evoque Convertible - na paliwie nie zaoszczędzisz

Co z całą pewnością nie jest usterką, lecz cechą tego pojazdu, to wysokie spalanie. Podsumujmy: wyżyłowany, 240-konny silnik benzynowy, wysoka masa pojazdu, wyższe opory powietrza (kabriolet), automatyczna skrzynia biegów – to razem równa się nawet 14-15 litrów paliwa na setkę! Ma się rozumieć, na dłuższych trasach pokonywanych z umiarkowaną prędkością będzie to mniej, ale to jednak ten typ auta, którym po prostu kręcimy się po okolicy i to ma swoje odbicie w spalaniu.

Jeśli chodzi o wrażenia podczas jazdy bez dachu, to na przednich siedzeniach mamy zapewniony pełen komfort. Z tyłu jazda bez dachu na dłuższą metę jest nienośna. Tato, zamknij na chwilę dach! Jeśli o to proszą dzieci, to nie ma już wątpliwości.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jeszcze o zaletach: bardzo ładnie wykończone jest wnętrze auta, w testowym egzemplarzu deska rozdzielcza wykończona była tworzywem przypominającym piankę płetwonurka – dobry pomysł, ładnie to wygląda i łatwo się zmywa. Kokpit jest zaprojektowany przejrzyście, „czysto”, jest on łatwy w obsłudze i jednocześnie elegancki. Robi dobre wrażenie. W ogóle wstydu nie ma – rzadko zdarzają się auta, które powodują takie zainteresowanie na parkingu i znajdują tylu chętnych do zwiedzania – aż rodzi się chęć, by sprzedawać bilety. Tyle, że po bliższym poznaniu się z tym autem stwierdzamy: jedno miejsce garażowe to za mało – i tak trzeba dokupić jeszcze jedno auto do jazdy na co dzień.

Range Rover Evoque Convertible - dane techniczne:

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1999 cm3, R4 turbo benz.
Moc 240 KM przy 5800 obr./min
Moment obrotowy 340 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów i napęd 9-biegowy automat, napęd 4x4
Prędkość maksymalna 209 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s
Średnie zużycie paliwa 8,2 l/100 km (producent), 14,7 l/100 km (w teście)
Masa własna 2013 kg
Cena od 294,5 zł (HSE Dynamic 2.0 Si4)
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium