– Klienci w naturalny sposób przemieszczają się dziś pomiędzy cyfrowym światem a fizycznymi punktami sprzedaży – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu. - Nasz nowy cyfrowy „sklep” odpowiada na ten trend i sprawia, że zakup samochodu jest jeszcze łatwiejszy. Będziemy dalej rozwijać ten całościowy cyfrowy ekosystem – oprócz samochodów na całym świecie chcemy oferować tam specyficzne dla Porsche produkty i usługi mobilne.

Wprowadzony właśnie kanał sprzedaży będzie współistniał z dotychczasową sprzedażą w salonach. Dostęp do oferty zapewnia klientom Porsche One Market Place – internetowy sklep Porsche, w którym można zarezerwować wybrane auto. A jeśli potencjalny nabywca zechce pozostawić swój używany wóz w rozliczeniu, wstępne informacje na ten temat również może podać online.

Z wprowadzenia nowej platformy cieszą się też w polskiej centrali marki. – Jesteśmy dumni z faktu, że możemy zaoferować naszym klientom opcję cyfrowego zakupu w istniejącym środowisku Porsche i wprowadzić to jako zintegrowane rozwiązanie na naszym krajowym, polskim rynku. Cyfrowe doświadczenie nie zastępuje wizyty w Porsche Centrum, a raczej ją uzupełnia i optymalizuje. Cieszymy się, że dajemy naszym klientom możliwość zamówienia wymarzonego samochodu w zaciszu własnego domu, w sposób elastycznie dopasowany do ich stylu życia i harmonogramu – powiedział Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce.

Platforma łączy się z usługą dostępną już jako Porsche Finder, czyli z wyszukiwarką, dzięki której potencjalni klienci mogą odnajdywać pożądane samochody, „prześwietlając” listę nowych i używanych egzemplarzy w magazynach różnych dealerów. Od listopada 2020 r. auto można nie tylko wyszukać, ale – za pośrednictwem Porsche One Market Place – skorzystać także z funkcji rezerwacji. Dzięki temu klient ma możliwość zakupu samochodu przez internet, co wiąże się ze złożeniem wiążącego zamówienia.