Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk podtrzymał decyzję wojewody Jerzego Millera, mimo że wpłynęły odwołania.

Wojewoda wydał decyzję lokalizacyjną we wrześniu zeszłego roku. Została ona obarczona rygorem natychmiastowej wykonalności, co oznaczało, że mimo odwołań, procedury mogły toczyć się dalej. Inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - złożyła więc do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego wniosek o pozwolenie na budowę, który jest obecnie rozpatrywany.

Krakowski oddział GDDKiA ogłosił już również przetarg na budowę autostrady. W pierwszym etapie postępowania wnioski zgłosiły zainteresowane firmy z Polski, Francji, Portugalii, Słowacji, Czech, Austrii, Włoch, Niemiec, Grecji, Hiszpanii, Irlandii i Macedonii.

57-kilometrowy odcinek autostrady A4 Kraków-Tarnów pomiędzy Szarowem i Tarnowem ma zostać oddany do użytku w drugiej połowie 2011 roku. Inwestycja została podzielona na trzy odcinki, z których każdy będzie objęty osobnym kontraktem i wnioskodawcy zgłaszali swój akces do każdego odcinka odrębnie. Poszczególne odcinki to: Szarów - Brzesko, Brzesko - Wierzchosławice i Wierzchosławice - Krzyż.

Roboty budowlane mają się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Na wybudowanie autostrady wykonawcy będą mieli dwa lata od momentu podpisania umowy.

Nowy odcinek autostrady projektowany jest jako dwujezdniowa droga klasy A. Każda z dwóch jezdni autostrady będzie miała dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy, pas awaryjny (3 m) oraz pobocze gruntowe (1,25 m). Ponadto przewidziano rezerwę terenu dla dodatkowego trzeciego pasa ruchu po zewnętrznej stronie każdej jezdni. Na trasie autostrady powstaną cztery węzły autostradowe: Bochnia, Brzesko, Wierzchosławice, Krzyż. Zbudowanych zostanie sześć Miejsc Obsługi Podróżnych.

Od kwietnia 2007 roku trwa budowa pierwszego 20-kilometrowego odcinka autostrady A4 Kraków-Tarnów pomiędzy Krakowem a Szarowem.

Autostrada z Krakowa do Tarnowa będzie częścią biegnącej z Europy zachodniej na Ukrainę autostrady A4, leżącej w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy w Zgorzelcu do wschodniej granicy w Korczowej.