Maciej Polody to pierwszy profesjonalny polski kierowca uprawiający najmłodszy i najdynamiczniej rozwijający się sport motorowy na świecie – drifting. W swoim debiucie na arenie międzynarodowej (Drift Challenge 2004) nie dał rywalom szans wygrywając.

Pierwszy Polak posiadający licencję D1 GP startujący w latach 2006-2007 w D1 Great Britain. Obecnie startuje w European Drift Championship, które zastąpiło D1 GB.

Prezes Polskiej Federacji Driftingu sędziujący polską ligę Toyo Drift Cup. Kierowca testowy magazynu „GT” i czynny instruktor. Członek Automobilklubu Wielkopolskiego. Prowadzi własna Akademie Driftingu gdzie szkoli nowych adeptów tej dyscypliny motor sportu.Startował w rajdach i wyścigach zaczynając, jak na prawdziwego mistrza kierownicy przystało od kartingu.

Urodzony 30 września 1976 w Poznaniu.

W 1986 roku (miał wtedy 10 lat) zdobył licencję kartingową i rozpoczął z powodzeniem starty w klasie 50cc. Po przejściu do klasy 100cc został Wicemistrzem Polski zarówno jako junior jak i senior.

W 1996 roku podjął decyzję o zmianie dyscypliny sportu i zaczął startować w popularnych KJS’ach Mazdą 323 GT-R. Szybko zaczął startować także w innych imprezach rajdowych co zaowocowało zdobyciem tytułu Rajdowego Mistrzostwa Polski Dziennikarzy w 2001 roku za kierownicą Forda Escorta RS Cosworth. Tytuł utrzymał także w sezonie 2002.

W 2003 roku Wyścigowy Mistrz Polski w klasie N-1150 za kierownicą Fiata Cinquecento.

W roku 2004 zbudował klasyczny, tylno napędowy samochód rajdowy, Forda Escorta MK II (rocznik 1980), którym miał ponownie startować w MP Dziennikarzy czerpiąc z tego możliwie jak największą radość. Został zauważony przez redakcję magazynu „GT” która chciała z jego pomocą zrealizować pierwszy w Polsce profesjonalny materiał o driftingu, który ukazał się w „GT” z maja 2004. Maciej został także kierowcą testowym magazynu „GT”.

W roku 2004 z patronatem magazynu „GT” zadebiutował na europejskiej arenie driftingowej podczas odbywającej się na torze Hockenheim imprezy Drift Challenge. Pierwszym autem, którego używał do driftingu był 220 konny Ford Escort MK II. Na tle europejskiej konkurencji wyglądał niezbyt imponująco, ale mimo to Polody szedł przez zawody jak burza. Najpierw konkurował z 29 kierowcami, z których tylko 10 przeszło do dalszej fazy zawodów. Tam spotkał się z 10 zawodnikami punktującymi w zawodach z roku 2003. Pokazał najwyższej klasy umiejętności i widowiskową jazdę (przejazdy rozpoczynał i kończył kontrolowanym obrotem o 360 stopni zwanym „altonenem”) co sprawiło, że wygrał zawody w cuglach. Rok później z rywalizacji na torze Hockenheim wykluczyła go awaria auta.

W roku 2004 wraz z magazynem „GT” zorganizował pierwsze zawody driftingowe na Torze Poznań, które osiągnęły ogromny sukces, zostały powtórzone w roku 2005 i stały się podwaliną do utworzenia Polskiej Federacji Driftingu (oficjalnie oficjalnie 26 października 2005). Polody został prezesem PFD i jednym z sędziów.

W roku 2006 jako pierwszy Polak zdobył licencję D1 GP w Wielkiej Brytanii i za kierownicą Nissana 200SX S14a wystartował w serialu D1 GB zajmując doskonałe 8 miejsce w klasyfikacji generalnej.

W roku 2007 miejsce D1 GP zajął nowy cykl zawodów - European Drift Championship – w którym Maciej również startował klasyfikując się na 4 miejscu w klasyfikacji generalnej. W tej lidze Maciej startuje także w sezonie 2008.

Jego największym osiągnięciem w drifcie jest zwycięstwo podczas 2 rundy sezonu EDC 2007 na torze Silverstone oraz zajęcie czwartego miejsca w klasyfikacji generalnej mistrzostw Europy 2007r. Wielkim wydarzeniem był również udział w pojedynku Japonia kontra Europa.

Występuje w barwach Castrol EDGE. Nie startuje w Polsce rozwijając swoją karierę za granicami naszego kraju.