Po raz czwarty w tym sezonie reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team, Bryan Bouffier i Xavier Panseri zdobyli w rajdzie zaliczanym dla punktacji RSMP wszystko, co było możliwe do zdobycia! Zwyciężyli w klasyfikacji generalnej, grupie N oraz klasie Super 2000, wywalczyli dodatkowy punkt za wygranie największej liczby odcinków specjalnych. Peugeot triumfował także w klasyfikacji Producentów oraz Zespołów Sponsorskich!

Po sukcesach w trzech rajdach rozgrywanych na nawierzchni asfaltowej (Subaru Poland Rally, Rzeszowski – Matador i Nikon), Peugeot 207 Super 2000 okazał się najlepszy na szutrach!

Dawno już rywalizacja podczas zawodów w Polsce nie była tak zacięta. Przez dziesięć odcinków specjalnych trwała wyrównana i bardzo emocjonująca walka o prowadzenie w Rajdzie Orlen. W rolach głównych występowali: Bryan Bouffier i Xavier Panseri - Mistrzowie Polski 2007 w modelu 207 Super 2000 oraz fabryczni zawodnicy Fiata - Anton Alen i Timo Alenne w modelu Grande Punto Abarth Super 2000. Różnice na mecie poszczególnych OS-ów pomiędzy tymi załogami liczone były w dziesiątych częściach sekundy, a liderami byli raz jedni, raz drudzy.

Po prologu i pierwszej pętli I etapu prowadzili różnicą 0,2 sekundy Bouffier i Panseri, po pierwszym etapie – o 1,2 sekundy Alen i Alanne. Drugi etap od mocnego uderzenia rozpoczęli reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team i oni wysunęli się na pierwsze miejsce. Po ósmym OS-ie Finowie zbliżyli się na 0,1 sekundy, po dziewiątym zrobiło się 0,2 sekundy, po dziesiątym – 3,7 sekundy dla Francuzów...

Niestety najpierw duża, ponad minutowa strata spowodowana zgaśnięciem silnika na starcie do jedenastej próby, a potem awaria silnika wyeliminowały załogę Fiata z dalszej rywalizacji...

W tej sytuacji Bryan i Xavier odnieśli zdecydowane zwycięstwo, wyprzedzając o ponad 55 sekund byłego Mistrza Europy, Krzysztofa Hołowczyca z pilotem Łukaszem Kurzeją w Subaru Imprezie oraz o ponad minutę braci Michała i Grzegorza Bębenków w Mitsubishi Lancerze Evo IX.

- Fantastyczny rajd, jeden z najlepszych w mojej dotychczasowej karierze – powiedział na mecie Bryan Bouffier. Toczyliśmy przez cały czas fenomenalną walkę z Antonem Alenem. On jechał wyśmienicie, nasze czasy były bardzo zbliżone, było ciasno w klasyfikacji. Bardzo mi przykro, że on nie stanął ze mną na podium, wyeliminował go techniczny problem. Oczywiście bardzo się cieszę ze zwycięstwa – jest super! Dziękuję wszystkim, którzy mi pomogli: Peugeot Polska, całemu wspaniałemu zespołowi, a także wszystkim sponsorom. To był świetny weekend i ukoronowanie naszego sukcesu w Mistrzostwach Polski.

- Jestem bardzo szczęśliwy, że mogłem startować w cyklu rajdów w Polsce – stwierdził Xavier Panseri. Ten rajd był szczególny, trwała niesamowita walka. Jestem zaskoczony rozmiarami sympatii ze strony polskich kibiców, którzy na każdym kroku okazywali nam ogromną życzliwość. Dziękuję wszystkim!

Peugeot 207 Super 2000 cieszył się od początku wielkim zainteresowaniem, a Francuzi – przychylnością ze strony kibiców, którzy potrafili docenić ich klasę. Bryan i Xavier rozdali setki autografów, pozowali do zdjęć.

Na mecie rajdu, na Starym Rynku w Płocku, sympatycy sportu samochodowego, którzy przybyli na zawody ze wszystkich zakątków kraju, ale także mieszkańcy, dla których był to pierwszy kontakt z Rajdowymi Samochodowymi Mistrzostwami Polski, zgotowali załodze Peugeot wielką owację. Po raz kolejny polał się zwycięski szampan...

Kibice żałowali, że sezon dobiegł końca (Rajd Orlen był ostatnią rundą RSMP, do rozegrania pozostaje jeszcze towarzyski, ale prestiżowy Rajd Barbórka – Ogólnopolskie Kryterium Asów w Warszawie w grudniu). Po raz pierwszy tytuł zdobył kierowca zagraniczny, ale – w zgodnej opinii wszystkich – zupełnie zasłużenie.

Bryan Bouffier wygrał trzy klasyfikacje: generalną RSMP, Grupy N oraz Klasy Super 2000. Peugeot Polska okazał się najlepszy wśród Producentów, a Peugeot Sport Polska Rally Team zwyciężył w punktacji Zespołów Sponsorskich. To był niezwykle udany sezon!

- Oczywiście trudno nie cieszyć się z takich wyników! Pragnę przypomnieć, że firma Peugeot Polska jest od 1999 roku obecna w naszym sporcie samochodowym na wszystkich szczeblach rywalizacji: poczynając od Rajdu Młodych poprzez edycje Rajdowego Pucharu Peugeot 106 Rallye i 206 XS, na programach: 206 WRC i 206 Super 1600 skończywszy. W tym roku w Polsce pragnęliśmy zaprezentować model 207 Super 2000. Potwierdziło się, że jest to samochód niezawodny, znakomicie spisujący się w najróżniejszych warunkach drogowych, o czym świadczą zwycięstwa zarówno na nawierzchniach asfaltowych, jak i szutrowych! Zainteresowanie nim było tak wielkie, że postanowiliśmy powiększyć początkowo planowany - krótki program - o starty w kolejnych rajdach. A przykład Bryana Bouffiera jest najlepszym dowodem, że polityka koncernu Peugeot jest właściwa: rozpoczynał on swoją karierę właśnie w Rajdzie Młodych, a następnie poprzez występy w pucharze markowym osiągnął prezentowane dziś umiejętności – powiedział Andrzej Nosiński, Sekretarz Generalny Peugeot Polska.

Bracia Dobrowloscy nareszcie Mistrzami Polski!

Rajd Orlen, ostatnią, siódmą w tym sezonie eliminację Rajdowego Pucharu Peugeot wygrali Grzegorz Kostka i Paweł Pochroń. Tytuł Mistrzów Polski po raz pierwszy w karierze zdobyli Marcin i Michał Dobrowolscy.

Zgodnie z przypuszczeniami, rywalizacja pięciu załóg, które stanęły na starcie Rajdu Orlen była bardzo emocjonująca. Bracia Dobrowolscy, aby zająć w rozgrywkach pierwsze miejsce musieli osiągnąć metę.

W podobnej sytuacji byli Michał Streer i Krzysztof Janik – im z kolei nawet piąta pozycja gwarantowała tytuł wicemistrzowski. O trzecie miejsce rywalizowali jeszcze wiąż Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz oraz Przemysław Zabrocki i Paweł Skrzywan.

Pierwszy odcinek specjalny – Superoes na ulicy Mostowej w Płocku o długości niespełna dwóch kilometrów przeniósł pierwsze niespodzianki. Marcin i Michał pojechali bowiem dość asekuracyjnie i zajęli dopiero piąte miejsce. Zwyciężyli Zabrocki i Skrzywan przed Grzegorzem Kostką, który wystartował z nowym pilotem – Pawłem Pochroniem oraz Dąbrowskim i Staszem.

Na drugim odcinku wszystko powróciło jednak do normy – bracia Dobrowolscy wyraźnie przyspieszyli, wygrali odcinek i awansowali na drugie miejsce w klasyfikacji. Po sukcesie na kolejnej próbie zostali liderami. Przewagę utrzymali do końca pierwszego etapu, choć po sześciu OS-ach Grzegorza Kostkę i Pawła Pochronia wyprzedzali zaledwie o trzy sekundy. Trzeci byli Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz. Michał Streer i Krzysztof Janik przegrywali z Przemkiem Zabrockim i Pawłem Skrzywanem.

Drugi etap okazał się pechowy dla Marcina i Michała, którzy już na pierwszej próbie stracili przodownictwo na rzecz Kostki i Pochronia. Bracia jechali jednak spokojnie, mając cały czas na uwadze sporą przewagę punktową w klasyfikacji nad rywalami. Dlatego spadek o kolejną pozycję na ósmym odcinku nie miał dla nich większego znaczenia.

Słabnąca moc motoru spowodowała jednak, że załoga po kolejnym, kończącym pierwsza pętle OS-ie postanowiła wycofać się z rywalizacji. System Superally sprawił, że Marcin i Michał zostali sklasyfikowani, a piąta pozycja zapewniła im zdobycie tytułu Mistrzów Polski.

W tym momencie na prowadzeniu byli Kostka i Pochroń, którzy o 20,3 sekundy wyprzedzali Dąbrowskiego i Stasza. Trzecie miejsce zajmowali Zabrocki i Skrzywan, czwarte – Streer i Janik.

Końcówka zawodów była emocjonująca. Ostro zaatakowali bowiem Tomek i Igor, którzy „postraszyli” konkurentów. Ostatecznie Kostka i Pochroń pokonali Dąbrowskiego i Stasza zaledwie o 6,5 sekundy.

Trzecie miejsce zajęli Zabrocki i Skrzywan, czwarte – Streer i Janik.

Było to drugie pod rząd zwycięstwo Grzegorza Kostki w 2007 roku (poprzednio z Tomaszem Tkaczem). Ponadto w tym sezonie wygrywali Dobrowolscy (trzykrotnie) i Dąbrowski ze Staszem (dwukrotnie).

Marcin i Michał Dobrowolscy oprócz tytułu Mistrzów Polski otrzymają podczas uroczystego zakończenia sezonu główną nagrodę za zwycięstwo w RPP – kluczyki do samochodu Peugeot 206. Drugi w klasyfikacji Michał Streer otrzyma 15 tysięcy złotych, a trzeci: Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz – 10 tysięcy złotych. Ci ostatni pokonali Przemysława Zabrockiego różnicą sześciu punktów.

Ostatecznie w ostatniej, dziewiątej edycji Rajdowego Pucharu Peugeot sklasyfikowanych zostało ośmiu kierowców. W przypadku, gdy w ciągu całego sezonu załoga jeździła w jednakowym składzie, w punktacji znajdują się obaj zawodnicy (także pilot), co wynika z regulaminu RSMP.

Organizatorami Rajdowego Pucharu Peugeot 2006 są Peugeot Polska i Polski Związek Motorowy, partnerami zaś firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, MICHELIN, FACOM. Patronem medialnym jest tygodnik AUTO ŚWIAT.