Coraz więcej zagranicznych zespołów potwierdza swój udział w mistrzowskich zawodach. Niedawno uczynił to Munchi’s Ford World Rally Team.

Ósma runda Mistrzostw Świata odbędzie się w dniach 25 – 28 czerwca na drogach wśród malowniczych mazurskich jezior. Organizatorzy przygotowali interesującą i trudną technicznie trasę.

Tak, jak w przypadku innych rajdów z kalendarza WRC, również „Polski” ma tradycyjny, trzydniowy format. Trasę podzielono na 18 odcinków specjalnych. Rywalizację zainauguruje i zakończy Superoes na torze w Mikołajkach, rozegrany odpowiednio w czwartkowy wieczór (25 czerwca) i w niedzielne popołudnie (28 czerwca), tuż przed ceremonią zakończenia rajdu.

Pierwszego dnia imprezy załogi będą miały do pokonania 7 prób sportowych (z czwartkowym super oesem) o łącznej długości 113 kilometrów. W piątek zawodnicy dwukrotnie wystartuja do trzech odcinków specjalnych: Grabówka, Pianki oraz Paprotki. Ten ostatni jest najdłuższą próbą w całym rajdzie i liczy 33,17 km. Trasa pierwszego dnia to łącznie blisko 305 kilometrów.

W sobotę, drugiego dnia rywalizacji na zawodników czeka kolejnych 6 oesów – dwukrotnie przejeżdżane Danowo, Gawliki oraz niezwykle widowiskowe Wydminy. Długość trasy drugiego dnia Orlen Platinum 66 Rajdu Polski wynosi 426 km, w tym niemal 150 km stanowią próby sportowe.

Trzeci dzień rajdu składa się z 5 odcinków specjalnych. W niedzielę kierowcy dwukrotnie pokonają oesy Miłki i Tros, a na zakończenie będą rywalizowali na liczącej 2,5 kilometra trasie równoległego „slalomu” na torze w Mikołajkach. Trasa ostatniego dnia polskiego klasyka liczy 305 kilometrów, w tym blisko 87 km stanowią próby sportowe.

Orlen Platinum 66 Rajd Polski ma bardzo kompaktowy charakter. Długość całej trasy wynosi niewiele ponad tysiąc kilometrów (1039,86 km), z czego 352,40 km to odcinki specjalne.

Dla porównania - rozpoczynający się w końcu tygodnia Rajd Cypru, także runda Mistrzostw Świata będzie miał długość 1198 km, w tym 14 odcinków specjalnych o łącznym dystansie 332,07 km.

„Polski” po raz piąty z rzędu zostanie rozegrany jako rajd szutrowy. To jeden z dziewięciu rajdów o luźnych nawierzchniach w tegorocznych mistrzostwach świata. Rajd Cypru ma przebiegać po nawierzchniach mieszanych (asfalt, szuter), a rundy w Irlandii i Hiszpanii tylko po drogach asfaltowych. Rajd Polski na luźnych nawierzchniach rozgrywany jest od 2005 roku, od czasu „przeprowadzki” na Mazury. Wcześniej odcinki specjalne rajdu organizowanego na Dolnym Śląsku miały nawierzchnię asfaltową.

Fot.: Andrzej Ejnik