Według francuskiego producenta wersja wyposażone w instalację LPG jest znacznie tańsza w eksploatacji. Co prawda średnie zużycie LPG jest co nieco wyższe niż benzyny, ale mimo to koszt paliwa w przeliczeniu na kilometr może być niższy nawet o 40 procent.

Oczywiście auta mogą pracować zarówno na benzynie, jak i na LPG. Zasięg na dwóch pełnych zbiornikach wynosi łącznie ponad 1000 km. Co ważne, instalacja jest fabrycznie montowana bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym Renault. Dla klienta oznacza to prostszą procedurę zamówienia, bez wydłużenia okresu oczekiwania i jedną gwarancję na samochód i układ LPG. Układ LPG można będzie naprawiać i serwisować w autoryzowanej sieci Renault. Francuski producent twierdzi, że instalacja LPG nie będzie miała wpływu na żywotność silnika, bowiem jednostka 1.0 TCe 100 od początku była zaprojektowana do zasilania gazem. Potwierdzać to mają takie same warunki gwarancyjne, jak w przypadku pozostałej gamy Renault, czyli dwa lata bez limitu kilometrów.

Zbiornik LPG w autach jest montowany w miejscu koła zapasowego (pojemność: 32 l w Clio i 40 l w Capturze). Zasilanie można przełączyć na dwa sposoby: ręcznie – w dowolnym momencie za pomocą przełącznika umieszczonego w kabinie (wybrany tryb zostanie również zachowany przy następnym włączeniu silnika) lub automatycznie – po opróżnieniu zbiornika LPG. Specjalny wskaźnik poziomu LPG pozwala kontrolować poziom gazu w zbiorniku.

Oba modele z zasilaniem LPG są już dostępne w salonach Renault.