• Fabryczna instalacja (dostarcza ją Landi Renzo) oznacza montaż bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym, a nie u dealera
  • Deklarowany zasięg samochodu z instalacją LPG wynosi nawet ponad 1000 km na obu zbiornikach zatankowanych do pełna
  • Sprint od 0 do 100 km/h zajmie w przypadku Dacii Duster TCe 100 LPG 13,8 s, czyli o ponad sekundę dłużej niż w wersji bez instalacji gazowej

Zaledwie 1000 zł więcej - o tyle wzrośnie cena Dacii wzbogaconej o fabrycznie montowaną instalację LPG w porównaniu ze standardową wersją z silnikiem benzynowym 1.0 TCe 100. Zapłacić zatem należy 52 400 zł w przypadku Dustera Essential.

Fabryczna instalacja (dostarcza ją Landi Renzo) oznacza przy tym montaż bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym, a nie u dealera. Dodatkowy zbiornik na gaz o pojemności 32 litrów znajdziemy w miejscu na koło zapasowe. Producent chwali się, że obeszło się bez modyfikacji zbiornika na benzynę. Nie tknięto również gwarancji. Podobnie jak w przypadku wersji spalinowych Dacia udziela 3-letniej gwarancji ograniczonej przebiegiem (do 100 tys. km).

Oczywiście sama instalacja LPG to nic nowego w Dacii. Wcześniej oferowano bowiem zestaw z LPG z dobrze znanym już leciwym silnikiem benzynowym 1,6 l i mniejszym oraz nowocześniejszym 0,9 TCe. Obecnie oferowany motor TCe 100 LPG to nic innego jak trzycylindrowy turbodoładowany silnik (z wielopunktowym wtryskiem pośrednim) o mocy 100 KM i 170 Nm momentu obrotowego. W przypadku Dustera oznacza osiągi do zaakceptowania. Sprint od 0 do 100 km/h zajmie 13,8 s, czyli o ponad sekundę dłużej niż w wersji bez instalacji gazowej. Deklarowana prędkość maksymalna – 174 km/h.