Gama samochodów Renault Sport to emocjonalny i techniczny łącznik między sportem wyczynowym a samochodami seryjnymi. W wyposażeniu można znaleźć m.in. Launch Control, system R.S. Drive oferujący kierowcy trzy tryby prowadzenia samochodu (Normal, Sport lub Race), system R.S. Monitor oraz hydrauliczne odbojniki amortyzatorów opracowane na potrzeby rajdów przez Renault Sport.

Przód Clio R.S. wydaje się optycznie szerszy dzięki zderzakowi specjalnie zaprojektowanemu dla tej wersji. Uzupełnieniem jest system oświetlenia w kształcie szachownicy, określony mianem „R.S. Vision”.

Technologia ta, zaprezentowana po raz pierwszy w samochodzie koncepcyjnym Clio R.S.16, przeszła w ten sposób od fazy koncepcyjnej do produkcji seryjnej. Umożliwia ona połączenie funkcji świateł przeciwmgłowych, świateł doświetlających zakręty, świateł pozycyjnych i drogowych w celu poprawy widoczności nocą.

Nowe Renault Clio R.S. oferuje także nowy wzór 18-calowych felg oraz progów. Z tyłu samochodu zamontowano sportowy spojler, dyfuzor powietrza i podwójny wylot rury wydechowej, a tylne światła posiadają nowy dla modelu układ w kształcie litery „C”. Znak firmowy „R.S.” (Renault Sport) widnieje pod logo marki z przodu, na felgach oraz z tyłu samochodu.

Model jest dostępny z dwoma silnikami benzynowymi o mocy 200 lub 220 KM w wersji Trophy, współpracującymi z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią EDC. Ponadto jest oferowany z trzema rodzajami zawieszenia, pozwalającymi na dostosowanie Renault Clio R.S. do potrzeb użytkownika.

Do wyboru jest zawieszenie Sport z kołami w rozmiarze 17 lub 18 cali – uniwersalne i dostosowane do codziennej jazdy, zawieszenie utwardzone Cup z kołami 18-calowymi – stanowiące optymalny kompromis między zachowaniem samochodu na drodze i na torze wyścigowym oraz zawieszenie Trophy z kołami 18-calowymi, przeznaczone zdecydowanie do jazdy wyczynowej, obniżone o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu.

Układ wydechowy został opracowany przez firmę Akrapovič i jest dostępny seryjnie dla Renault Clio R.S. Trophy. Nadaje on silnikowi specyficzny dźwięk i wpływa na bardziej dynamiczne wchodzenie na wysokie obroty.

Silnik o mocy 200 KM jest dostępny w wersji samochodu z zawieszeniem Sport i Cup. Moc 220 KM jest oferowana z zawieszeniem Trophy. Wersja Trophy 220 KM uzyskuje najlepsze osiągi w porównaniu z samochodami sportowymi tej kategorii: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,6 s, pokonanie 400 m (ze startu zatrzymanego) w czasie 14,5 s oraz prędkość maksymalną 235 km/h.

Renault Clio 200 EDC jest dostępne w cenie 92 400 zł, natomiast za Clio R.S. Trophy 220 EDC zapłacimy 98 900 zł.