Nowy model Renault, wyposażony w innowacyjny układ Active Drive z czterema kołami skrętnymi, porównano z silną konkurencją, oceniając osiągi, komfort jazdy oraz zwinność i bezpieczeństwo.

Po pierwszych testach Laguny GT, francuski miesięcznik L’AUTOMOBILE przyznał modelowi Trofeum Innowacji. Następnie dziennikarze postanowili sprawdzić, jak Laguna GT wypadnie w porównaniu z Porsche Boxterem S. Na torze testowym do porównania stanęły – oprócz Laguny GT i Porsche – także zwykła Laguna, Peugeot 407 oraz Subaru Impreza STI. Dzięki zastosowanemu inteligentnemu elektronicznemu układowi sterującemu Active Drive, Laguna GT doskonale wypadła w porównaniu z rywalami – zwłaszcza pod względem zalet jezdnych oraz bezpieczeństwa.

Laguna GT vs. Peugeot 407

Podczas pokonywania zacieśniających się zakrętów, Laguna GT okazała się o 6 km/godz. (czyli aż o 10 proc.) szybsza, niż Peugeot 407. Laguna GT uzyskała również bardzo dobry wynik przy hamowaniu asymetrycznym. Droga hamowania przy prędkości 70 km/godz. wyniosła jedynie 47 metrów bez konieczności korygowania toru jazdy za pomocą kierownicy.

Laguna GT vs. Subaru Impreza

W zestawieniu ze sportowym samochodem, jakim jest Impreza STI z napędem na 4 koła, wyposażona w centralny elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy i sportowe opony, Subaru osiąga o 1 m krótszą drogę hamowania, wymaga jednak lekkiego skrętu kierownicą (1/8 obrotu). Renault Laguna GT wykonuje samodzielnie „całą pracę”.

Na śliskiej nawierzchni Laguna GT pokonywała zakręt o 4 km/godz. szybciej niż Subaru.

W „teście łosia” była szybsza o 5 km/godz. Zacieśniający się zakręt pokonywała z łatwością od 5 km/godz. (na mokrej nawierzchni) do 6 km/godz. (na suchej nawierzchni) szybciej niż Subaru.

Laguna GT vs. Porsche Boxter S

Dziennikarze porównujący Lagunę GT z Boxterem uznali, że Renault prowadzi się łatwiej, a przy tym cechuje się lepszą przyczepnością. Już w wersji z napędem na 2 koła Laguna lekko wyprzedza Porsche przy pokonywaniu pułapek na drodze (próba ominięcia przeszkody i zacieśniający się zakręt) i to w znacznej mierze dzięki doskonałej przedniej osi i systemowi ESP, który wykazuje się dużą sprawnością i szybkością reakcji.

Laguna GT jest o 2 km/godz. szybsza przy pokonywaniu zakrętów o stałym łuku (na suchej jak i mokrej nawierzchni), omija przeszkodę z prędkością o 5 km/godz. większą niż Boxter S.

Renault było w stanie pokonać zacieśniający się zakręt z prędkością większą o 4 km/godz. w przypadku suchej nawierzchni i 5 km/godz. – w przypadku mokrej. Laguna GT przy pokonywaniu zakrętów zachowywała stabilność i była niezwykle łatwa w prowadzeniu. Kiedy model Porsche osiągał granice swoich możliwości i trudno było utrzymać nad nim kontrolę, Laguna GT dysponowała jeszcze zapasem 4-6 km/godz. do utraty przyczepności. Według testujących jest to bardzo istotna przewaga.

Dzięki „zwykłej” możliwości skrętu tylnych kół o kilka stopni, Laguna GT osiąga miażdżącą przewagę nad rywalami w zakresie trzymania się drogi, przyjemności jazdy i co ważniejsze – bezpieczeństwa.

A przecież Porsche Boxter S, Subaru Impreza STI i Peugeot 407, które zostają zdecydowanie w tyle, dysponują bardzo dobrym układem jezdnym – ocenili dziennikarze w L’AUTOMOBILE.

Laguna GT vs. BMW 320d

W kolejnym teście, przeprowadzonym przez magazyn L’AUTO-JOURNAL, konkurencję dla Laguny GT stanowiło BMW 320d. Doceniono przede wszystkim przyjemność jazdy nowym modelem Renault, a także zachowanie na drodze, łatwość prowadzenia, zawieszenie czy ilość miejsca w kabinie i bogate wyposażenie.

Laguna GT zyskała sobie opinię auta niezwykle zwrotnego oraz dynamicznego. Za mocną stronę serii 3 uznano m.in. jej tylny napęd i jego doskonałe zawieszenie, jednak 4 skrętne koła Laguny GT okazały się być niezwykle skutecznym rozwiązaniem, z którym BMW nie może się mierzyć.

W ostatecznym zestawieniu Laguna GT kontra BMW, Renault wygrało bezapelacyjnie, pokonując rywala w kategoriach: komfortu, ilości miejsca, przyjemności jazdy, bezpieczeństwa, osiągów, kosztów zakupu, ustępując nieznacznie pola jedynie w kategorii jakości wykończenia i kosztów eksploatacji.

Mocną stroną BMW jest napęd tylny zapewniający autu odpowiedni temperament. Seria 3 – szybko i precyzyjnie reagująca, wyposażona w doskonałe zawieszenie – jest bardzo sportowa, ale nie może się mierzyć z 4 kołami skrętnymi Laguny.

Ten niezwykle skuteczny układ jezdny zapewnia Lagunie piekielną zwinność, umożliwiając jednocześnie pokonywanie zakrętów z niezwykle wysoką prędkością – podsumowali dziennikarze L’AUTO-JOURNAL.

Źródło: Informacja prasowa Renault