Wraz z debiutem nowego Mastera w 2010 roku, Renault wprowadziło także nowy silnik wysokoprężny 2.3 dCi, który występuje w trzech poziomach mocy – 100, 125 lub 150 KM. Francuski producent uznał jednak, że pojazd z tym motorem może być jeszcze oszczędniejszy i wprowadził kilka modyfikacji(poprawa obwodu płynu chłodzącego pozwalająca na szybszy rozruch silnika, wybór nowych pomp olejowych i pompy układu kierownicy wspomaganej, nowe ogumienie obniżające zużycie paliwa, nowy oleju do skrzyni biegów). Wszystkie zmiany pozwoliły zmniejszyć średnie spalanie o ok. 0,6 l/100 km i emisję CO2 o 16 g/km. Furgon z przednim napędem w wersji L1H1 o mocy 
125 KM ma zużywać średnio 7,5 l oleju napędowego na 100 km.

Zmiany zaszły w kabinie. Seryjnie montowane jestradio z Bluetooth, USB oraz wejściem line-in. Nowy odbiornik radiowy z Bluetooth, USB oraz wejściem line-in dostępny jest od poziomu wyposażenia Pack Clim.

Kolejną nowością jest opcja zawieszenia pneumatycznego, dostępna od tej chwili dla większości modeli gamy 
z przednim napędem: furgony, samochody skrzyniowe, ramy z pojedynczą i podwójną kabiną, wszystkie silniki (poza dopuszczalną masą całkowitą 2,8 t). Zawieszenie to pozwala, dzięki swoim pneumatycznym elementom resorującym: utrzymywać stały prześwit niezależnie od obciążenia i korygować różnice obciążenia lewej i prawej strony pojazdu, zwiększać chwilowo prześwit samochodu lub kąt zejścia z tyłu, opuszczać tylne zawieszenie aż do uzyskania najniższego progu (450 mm) oraz dostosowywać ręcznie wysokość ładunku z tyłu (+70 mm/-60 mm).

Pozostałe modyfikacje to: metalowa osłona pod silnikiem dostępna w opcji dla wszystkich wersji, nowy kolor lakieru metalizowanego (czarna perła) i opcjonalna stacja dokująca do smartfona, pozwalająca stworzyć namiastkę mobilnego biura.

Renault Master: jeszcze wszechstronniejszy Foto: Auto Świat
Renault Master: jeszcze wszechstronniejszy