Ruszył kompleksowy remont na blisko 13-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S1. Prace obejmą wymianę nawierzchni jezdni w kierunku lotniska w Pyrzowicach, oddanej do użytku w 2006 r., a także obu jezdni w rejonie węzła Podwarpie. Organizacja ruchu na tym ważnym odcinku zostanie czasowo zmieniona, co wymaga od kierowców szczególnej uwagi na tymczasowe oznakowanie i objazdy.
Przeczytaj także: I są. Od dzisiaj nowe ceny paliw. Benzyna całkiem nieźle, ale inne paliwa przekroczą granicę
Utrudnienia na S1. Czego muszą się spodziewać kierowcy?
Podczas remontu obowiązywać będzie czasowa organizacja ruchu, która obejmie wyłączenie jezdni zbiorczo-rozprowadzającej w rejonie węzła Podwarpie, prowadzącej w kierunku Pyrzowic. Wyłączone z ruchu zostaną także różne łącznice na węźle Podwarpie, w tym zjazdy łączące:
- Bielsko-Białą z Łodzią i Częstochową na DK91,
- Bielsko-Białą z Katowicami na DK86,
- Katowice z lotniskiem w Pyrzowicach w ciągu S1,
- Częstochowę i Siewierz z lotniskiem w Pyrzowicach w ciągu S1.
Ograniczenia obejmą również wyłączenie prawego pasa ruchu przy węźle Podwarpie na odcinku około trzech kilometrów w kierunku lotniska. W ramach objazdów, kierowcy jadący w stronę Katowic i Częstochowy zostaną skierowani na węzeł Mierzęcice, natomiast podróżujący od Katowic w stronę lotniska skorzystają z wyznaczonej trasy przez węzeł Ząbkowice w Dąbrowie Górniczej.
Remont zakłada wymianę 13 kilometrów warstwy ścieralnej nawierzchni, a tam, gdzie będzie to konieczne, także głębszych warstw konstrukcyjnych. Dodatkowo, na obiektach inżynierskich zostaną wymienione dylatacje bitumiczne. W ramach modernizacji odtworzone zostanie także grubowarstwowe oznakowanie poziome. Choć projekt remontowy będzie realizowany przy zachowaniu możliwie największej płynności ruchu, kierowców przestrzega się przed spodziewanymi utrudnieniami.
Droga S8 też będzie remontowana. Prace ruszają we wtorek 15 lipca
Od 15 lipca rozpoczyna się kompleksowy remont najstarszego, betonowego odcinka drogi ekspresowej S8 znajdującego się pomiędzy Polichnem a Studziankami w województwie łódzkim. Prace obejmą dziewięciokilometrowy fragment w kierunku Warszawy, na którym betonowa nawierzchnia o grubości 28 cm zostanie zastąpiona bitumiczną, wzmocnioną specjalną siatką technologiczną.
Prace mają zakładać czteromiesięczny harmonogram. W tym czasie ruch w obu kierunkach zostanie skierowany na sąsiednią jezdnię w układzie 1+1, czyli po jednym pasie w każdym kierunku, z ograniczeniem prędkości do 80 km na godz. Podczas realizacji robót przewiduje się okresowe zamykanie łącznic węzłów znajdujących się w trasie remontu, zapewniając jednak dostępność do infrastruktury przydrożnej, takiej jak stacje paliw czy hotele. Prace będą prowadzone przez 24 godziny na dobę, także w dni świąteczne.
Remont obejmujący dziewięciokilometrowy odcinek tras będzie realizowany jako tzw. podstawowe zamówienie. Przetarg uwzględnia jednak możliwość poszerzenia zakresu prac o dodatkowe 3 km. Jeśli decyzja o rozszerzeniu zostanie podjęta, wyremontowana trasa osiągnie długość 12 km.