O ochronę przed wierzycielami, właściciel marki Saab, konsorcjum National Electric Vehicle Sweden (NEVS), wystąpił w sierpniu 2014 r., co utrudniło rozmowy z ewentualnymi nabywcami. Obecnie sąd okręgowy w Vänersborg uznał, że wszelkie warunki reorganizacji zostały spełnione. Obecnie Saab nie jest chroniony przed wierzycielami i musi spłacić swoje długi. Na podstawie porozumień spłacone zostaną zaległości wobec 469 z 573 podmiotów.

Niedawno NEVS pozyskał dwóch poważnych partnerów strategicznych. To chińskie spółki Tianjin Binhai Hi-tech industrial Development Area (THT) i State Research Information Technology (SRIT), których zastrzyk finansowy umożliwi rozpoczęcie produkcji samochodów z napędem elektrycznym. W pierwszej kolejności auta będą przeznaczone na rynek chiński.

W Tianjin powstanie nowa linia produkcyjna. Nie podano, czy auta będą nadal produkowane pod marką Saab, co z całą pewnością może mieć duże znaczenie przy ich sprzedaży.