Reorganizacja to oparta na samozarządzaniu szwedzka procedura prawna, prowadzona przez niezależnego zarządcę powołanego przez sąd, który będzie ściśle współpracował z kierownictwem koncernu Saab. W ramach procedury, Saab opracuje własną propozycję reorganizacji, zgodnie z którą zarówno prace projektowe jak i inżynieryjne oraz produkcja skoncentrowane będą w Szwecji. Propozycja zostanie przedstawiona wierzycielom w ciągu trzech tygodni od daty wystąpienia o reorganizację. W oczekiwaniu na zatwierdzenie przez sąd, proces reorganizacji będzie prowadzony przez trzy miesiące, a dla jego powodzenia niezbędne będzie niezależne finansowanie.

"Zbadaliśmy i nadal będziemy badać wszelkie możliwe opcje finansowania i/lub sprzedaży koncernu Saab i, jak uzgodniono, formalnie przeprowadzona reorganizacja to najlepszy sposób na stworzenie w pełni niezależnego podmiotu gotowego do inwestowania - powiedział Jan Ake Jonsson, dyrektor generalny Saab Automobile. "Dzięki nowym modelom 9-5, 9-3X i 9-4X, które będą gotowe do wypuszczenia na rynek w ciągu półtora roku, Saab ma możliwość osiągnięcia szybkiego wzrostu, o ile uda się zdobyć środki na sfinansowanie zakończenia prac inżynieryjnych, oprzyrządowanie i pokrycie kosztów wypuszczenia modeli na rynek. Reorganizacja zapewni nam czas i środki potrzebne na wypuszczenie tych produktów na rynek, minimalizując jednocześnie wpływ płynności koncernu Saab na GM".

Finansowanie restrukturyzowanej spółki trzeba będzie zabezpieczyć w czasie przeprowadzania procedury restrukturyzacji, wykorzystując zarówno źródła publiczne jak i prywatne.

Saab będzie działał tak jak zawsze i zgodnie z formalną procedurą reorganizacji, korzystając z pomocy, jaką w tym okresie będzie świadczył rząd. Reorganizacja powinna pozostać bez wpływu na inne działania GM.