Osiągnięty wynik w ilości 24 546 sprzedanych samochodów był o niecałe 0,5 procenta niższy w porównaniu do października i jednocześnie o niemal 16 procent wyższy niż zanotowany w listopadzie roku ubiegłego.

Od początku roku liczba samochodów wydanych klientom i przekazanych dealerom wyniosła 266 543 sztuki, o 22,75 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Biorąc pod uwagę dotychczasowy trend rozwoju można przypuszczać, iż wynik na koniec roku przekroczy poziom 292 tysięcy sprzedanych aut.

Liderem tegorocznej sprzedaży pozostaje Toyota z wynikiem na koniec listopada 31 269 sztuk, o 20,3 proc. większym niż rok wcześniej. Udział japońskiej marki w rynku pozostał na niemal identycznym poziomie, jak przed rokiem – wynosi 11,7 wobec 11,9 proc.

Druga na liście Skoda sprzedała w Polsce 29 243 samochody, co oznacza 12,9 proc. wzrostu (udział: 11,0 proc. - spadek o 1 proc.). Trzecie miejsce w rankingu najpopularniejszych marek zachował Fiat z wynikiem tegorocznej sprzedaży 25 730 sztuk (wzrost 14,8 proc. - udział9,7 proc.).

Kolejne miejsca zajmują: Opel - 23 613 nabywców (7,4 proc. - 8,9 proc.), Ford - 19 597 (20,3 proc. - 7,4 proc.), Volkswagen - 18 261 (33,2 proc. -6,9 proc.), Peugeot - 17 588 (28,6 proc. -6,6 proc.), Renault-14 943 (4,8 proc. - 5,6 proc.), Citroen - 12 669 (16,3 proc. -4,8 proc.), Honda - 12 024 (33,0 proc. - 4,5 proc,).

Poza pierwszą dziesiątką imponujące tempo wzrostu wykazują Kia (11. pozycja, 7 884 auta, wzrost 112,5 proc.), Seat (12. lokata, 7 033 auta, 71,5 proc.) i Suzuki (14. lokata, 6 520 aut, 81,6 proc.). Piętnaście marek sklasyfikowanych w czołówce rankingu stanowi niemal 90 proc. całości sprzedaży samochodów nowych w Polsce. Pozostałych 28 marekposiada 10,76 proc. udziału.

Źródło: www.samar.pl