Ale jednocześnie sprzedaż była wyższa prawie o dwadzieścia procent w stosunku do sierpnia 2006 roku. Skumulowana sprzedaż od początku roku wyniosła 194 645 sztuk i jest o niemal 25 procent (38 625 sztuk) większa niż rok wcześniej.
Liderem na rynku jest Toyota, która zarówno w miesięcznym, jak i w sumarycznym zestawieniu uzyskała największe wyniki sprzedaży: odpowiednio 2 569 i 24 491 aut. Oznacza to 12,6-procentowy udział w rynku.
Skoda, która sprzedała w sierpniu 2 030 swoich aut (od początku roku - 21 593 sztuki) uzyskała 17,8 proc. wzrostu na przestrzeni roku, ale zmniejszyła udział rynkowy – z 11,8 do 11,1proc.
Na trzeciej pozycji uplasował się Fiat z wynikiem miesięcznej sprzedaży w wysokości 1 852 auta, a skumulowanej na koniec sierpnia 18 825 aut. Fiat uzyskał wzrost o 15,8 proc, ale udział zmniejszył się do 9,7 proc.
Czwarta lokata należy do Opla (1 964 sztuk - trzeci wynik miesiąca i 17 414 aut, 7,0 proc. więcej niż rok wcześniej), który osłabił swoją pozycję na rynku do 9,0%.
Ford znalazł 14 304 nabywców na swoje samochody (z czego 1 545 osób dokonało zakupu w sierpniu). Wzrost sprzedaży o 20,6 proc. daje 7,4 proc. udziału w rynku.
Tendencję spadkową przełamał dopiero Peugeot, zajmujący szóstą lokatę na liście najchętniej kupowanych marek. Na zwiększenie udziału w rynku z 6,3 do 6,9 proc. pozwolił prawie 37-procentowy wzrost sprzedaży sumarycznej, do 13 366 aut (w tym 1 440 aut w sierpniu).
Na siódmej pozycji znajduje się Volkswagen (12 822 auta, w sierpniu 1 472 sztuki) i osiągnął rekordowo wysoki w pierwszej dziesiątce wskaźnik wzrostu – o 49,6 proc. Udział marki w rynku zwiększył się do 6,6 proc.
Na ósmym miejscu uplasował się Renault. Wynik 10 624 auta jest o 0,9 proc. mniejszy niż rok wcześniej, a udział w rynku wynosi obecnie 5,5 proc.
Citroen sprzedał od początku roku 9 161 swoich samochodów, o 16,9 proc. więcej i stanowi 4,7 proc. polskiego rynku.
Pierwszą dziesiątkę notowania zamyka Honda, której samochody kupiło od początku roku 8 763 klientów, o 41,3 proc. więcej niż przed rokiem, co pozwoliło japońskiej marce opanować 4,5 proc. rynku.
Wśród firm, zajmujących dalsze pozycje na uwagę zasługują imponujące wyniki Kii (11. lokata, 5 423 auta, wzrost o 110,0 proc.) i Suzuki (13. lokata, 4 610 aut, wzrost o 102,0 proc.), a także BMW (20. lokata, 2 090 aut, +77,1 proc.), Dodge’a (28. lokata, 421 aut, +234,1proc.) czy Lancii (37. lokata, 112 aut, +96,5 proc.).
W sierpniu sprzedano 4 252 pojazdy dostawcze. To wynik o 0,3 proc. większy niż przed miesiącem i o 39,7 proc - w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku. W okresie styczeń – sierpień 2007 roku salony samochodowe opuściły łącznie 32 204 samochody dostawcze, o 33,0 proc. więcej niż rok wcześniej.
Najwyższy stopień zajmuje Fiat z wynikiem 6 404 sprzedane auta. Wiceliderem pozostaje Renault, którego pojazdy kupiło 4 164 klientów. Trzecia lokata należy do Volkswagena, który sprzedał od początku roku 4 102 auta. Kolejne miejsca zajmują: Peugeot - 2 761 sztuk, Ford -2 759, Citroen - 2 690, Mercedes - 2 198, Nissana - 1 601, Opel - 1 258 i Toyota - 1 147. Z firm, które uplasowały się na dalszych pozycjach na uwagę zasługują Mitsubishi (12. lokata, 587 aut,plus 154,1 proc.) i Ssangyong (17. lokata, 115 aut,plus 945,5 proc.).
Źródło: Samar