Oznacza to, że firma otrzymała zielone światło dla wydawania oficjalnych certyfikatów, że jej przyszłe modele, jakie zostaną zaprojektowane i wyprodukowane będą w 95% zdatne do recyklingu i tym samym zgodne z wymaganiami obowiązkowej dyrektywy europejskiej 2005/64/WE w sprawie recyklingu pojazdów. Firma SEAT osiągnęła zresztą zgodność z wymaganiami w zakresie recyklingu już na ponad rok przed wejściem w życie regulacji UE, które nastąpi w grudniu 2008 r. dla nowych modeli.

Oficjalne uroczyste nadanie certyfikatu odbyło się w Centrum Technicznym SEAT-a w Martorell, gdzie wiceprezes ds. badań i rozwoju Frank Bekermeier odebrał Certyfikat Zgodności z Załącznikiem IV do Dyrektywy z rąk Antonio Muñoza, zastępcy dyrektora ds. jakości i bezpieczeństwa w hiszpańskim Ministerstwie Przemysłu, Gospodarki i Turystyki.

Szef działu badań i rozwoju SEAT-a wyraził swoją satysfakcję z uzyskania certyfikatu, który „potwierdza zdecydowane zaangażowanie SEAT-a na rzecz poszanowania i ochrony środowiska poprzez stosowanie najnowszych technik, pozwalających projektować i produkować pojazdy, których wpływ na środowisko naturalne jest minimalny”.

Certyfikat został przyznany tuż po zakończeniu audytu obiektów i procedur SEAT-a, przeprowadzonego przez Fundację na Rzecz Innowacji w Przemyśle – oficjalny organ powołany przez hiszpańskie Ministerstwo Przemysłu, Gospodarki i Turystyki. W raporcie końcowym Fundacja uznała, że firma SEAT ma strategię recyklingu, która może zagwarantować demontaż, ponowne użycie podzespołów i recykling materiałów, a także wprowadziła specjalny, skuteczny system zarządzania.

Po uroczystości, przedstawiciele Ministerstwa Przemysłu, Gospodarki i Turystyki, zaproszeni przez szefów firmy SEAT, zwiedzili obiekty Centrum Technicznego w Martorell oraz Centrum Rozwoju Prototypów, gdzie mogli na własne oczy przekonać się, jak rygorystycznie przestrzegane są standardy jakości w procesie projektowania i produkcji pojazdów.

Certyfikat jest wyraźnym potwierdzeniem zaangażowania firmy SEAT we wszelkie działania przyczyniające się do ochrony środowiska. Przykładami takich działań są środki już podjęte przez firmę w celu ograniczenia do minimum emisji CO2 w produkowanych modelach poprzez stosowanie najnowocześniejszych technologii.

Inny przykład to zaprezentowany na Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie SEAT Ibiza ECOMOTIVE – ekologiczna wersja najpopularniejszego modelu marki, wyposażona w silnik 1.4 TDI 80 KM i zużywająca średnio 3,8 litra oleju napędowego na 100 km przy emisji CO2 poniżej 100 g/km. To kolejny krok w dążeniu SEAT-a do tego, aby produkować pojazdy bardziej zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Nic zatem dziwnego, że to właśnie modele hiszpańskiej marki mają najniższą średnią emisji CO2 w całej Grupie Volkswagena (149 g/km w 2006 r.)