Tym razem nie oczekujmy zbyt wielu spektakularnych zmian. Nieznacznie zmodyfikowano design nadwozia oraz wprowadzono kilka nowości technicznych oraz poszerzono ofertę wyposażenia.

Miłośnik Seata szybko dostrzeże zmiany designu nadwozia. Nowa jest atrapa wlotu powietrza chłodnicy, która otrzymała chromowane elementy. Zmodyfikowany został przedni zderzak oraz reflektory.

We wnętrzu pojazdu nowością jest 8-calowy wyświetlacz, który pozwolił na zlikwidowanie kilku przycisków, co ułatwia życie kierowcy. Na całe szczęście pozostawiono dotychczasowe rozwiązanie sterowania wentylacją i klimatyzacją. Nowością jest też oświetlenie wnętrza, którego intensywność można regulować.

W wyposażeniu znalazły się nowe systemy zwiększające bezpieczeństwo jak m.in. ułatwiający jazdę w korkach Traffic jam assist, adaptacyjny tempomat i elektromechaniczny hamulec postojowy.

Nowością techniczną jest automatyczna siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa DQ381, która oferowana jest z czterocylindrowym silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM. Do oferty dołączono trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1.0 l TSI i mocy 116 KM.

Zmodyfikowany Seat Leon trafi do sprzedaży na początku przyszłego roku. Zamówienia będzie można składać już pod koniec 2016 r.