Nowy trzycylindrowy silnik 1.0 TSI nie będzie jednak podstawowym i najtańszym w aktualnej ofercie Skody Octavii. Nadal będzie to czterocylindrowa jednostka 1.2 TSI o mocy 86 KM, współpracująca z pięciobiegową przekładnią manualną.. Trzycylindrowy silnik nie jest nowością w ofercie koncernu Volkswagen, gdyż już od pewnego czasu znajduje się w ofercie Volkswagena Golfa i Polo i Seata Ibiza.
Nowy silnik trzycylindrowy będzie można zamówić z sześciobiegową przekładnią manualną lub siedmiostopniowym automatem DSG. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w ciągu 9,9 sekundy (1.2 TSI 110 KM – 10,1 sekundy), a prędkość maksymalna nowego silnika osiąga 202 km/h (199 km/h w poprzedniku).
Kolejne nowości Octavii to m.in. adaptacyjne zawieszenie DCC, które dostępne będzie w wersjach z silnikami 1.4 TSI, 1.8 TSI i 2.0 TDI, tylna kamera parkowania ze spryskiwaczem (za dopłatą od wersji Ambition) oraz bezprzewodowy system ładowania telefonów komórkowych (Ambition, Style, Laurin&Klement).
Silnik | 1.0 TSI | 1.2 TSI |
Pojemność skokowa [cm 3 ] | 999 | 1197 |
Cylindry/zawory | 3/4 | 4/4 |
Moc [kW/min] | 85/5500 | 81/4600-5600 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/ obr./min] | 200/2000-3500 | 175/1400-4000 |
Przekładnia | 6M (7A) | 6M (7A) |
Prędkość maksymalna [km/h] | 202 | 199 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 9,9 (10,0) | 10,1 (10,2) |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 4,5 | 4,9 |
Nowy silnik 1.0 TSI ma pojawić się w Octavii już 30 maja 2016 r. (22 tydzień).