Zapewne spory udział w spadku sprzedaży samochodów produkowanych przez marki należące do koncernu Volkswagen, ma afera Dieselgate. W 2015 roku sprzedaż spadła z 10,14 mln egz. na 9,93 mln. Na wielu rynkach spadki odnotowano w ostatnich miesiącach 2015 r., a szczególnie w Chinach.

Największy spadek sprzedaży w 2015 r. odnotował MAN (-14,7 proc.), a drugi w tym niechlubnym zestawieniu był Volkswagen (-4,8 proc.). Trzy marki koncernu mogą się pochwalić pozytywnymi wynikami. Najlepszy wynik w 2015 r. odnotowało Porsche, które w analogicznym okresie 2014 r. sprzedało 225 100 aut, co oznacza 18,6 proc. wzrost. Pozostałe trzy marki to: Audi, które sprzedało 1 803 200 aut (+3,6 proc.), Skoda – 1 055 500 (+2,4 proc.) i coraz dynamiczniejszy SEAT – 400 000 (+2,4 proc.).

Marka Sprzedaż 2015 (egz.) Sprzedaż 2014 (egz.) zmiana (%)
Volkswagen 5 823 400 6 118 700 -4,8
Audi 1 803 200 1 741 100 3,6
Skoda 1 055 500 1 037 200 1,8
Seat 400 000 390 500 2,4
Porsche 225 100 189 800 18,6
Volkswagen Commercial Vehicles 430 800 446 600 -3,5
MAN 102 500 120 100 -4,0
Scania 76 600 79 800
RAZEM: 9 930 600 10 137 400 -2,0

Zatrzymał się wzrost sprzedaży na rynku chińskim, a spadki odnotowano także w krajach Ameryki Południowej (29,8 proc.) i w Rosji (36,8 proc.). Największy wzrost sprzedaży w 2015 r. odnotowano w Ameryce Północnej (+4,4 proc.) i w Niemczech (+4.0 proc.).

Chociaż jeszcze inne koncerny nie ogłosiły wyników sprzedaży w 2015 r., to wszystko na to wskazuje, iż najlepszy wynik uzyska Toyota, która według nieoficjalnych danych przekroczyła 10,1 mln egzemplarzy.