Nowy SsangYong Rexton wywodzi się od konceptu LIV-2, który koreański producent wystawił w 2016 roku podczas targów w Paryżu. Auto dostosowano do obecnych wymogów rynkowych, na których największym powodzeniem cieszą się SUV-y, a nie ucywilizowane terenówki (poprzednik był zbudowany na ramie). Nowa generacja modelu ma zadowolić większość klientów, a nie tylko zwolenników jazdy w terenie.

Flagowy SUV marki wygląda nowocześnie na zewnątrz, jak i wewnątrz. Nowy Rexton jest większy od poprzednika – ma 4850 mm długości, 1920 mm szerokości i 1800 mm wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 2865 mm. Kabina zapewne będzie dostępna w wersji siedmiomiejscowej. Centrum sterowania pełni duży ekran dotykowy o przekątnej 9,2 cala. Nie zabraknie też systemu łączności ze smartfonami oraz kamer pokazujących otoczenie dookoła samochodu.

Szczegółowe dane techniczne nie są jeszcze znane. Wiemy, że w gamie jednostek napędowych modelu znajdą się benzynowy silnik 2.0 turbo oraz Diesel o pojemności 2,2 litra, a auto będzie oferowane z napędem na tylne lub cztery koła.

Nowy Rexton trafi do sprzedaży na rodzimym, koreańskim rynku już w pierwszej połowie tego roku. SsangYong poinformował, że na zagranicznych rynkach auto pojawi się przed końcem 2017 roku.