SsangYong Rexton nie jest na rynku żadną nowością, a pierwsze wersje wprowadzone zostały do sprzedaży w Korei w 2001 roku. Model ten oferował połączenie stosunkowo niskiej ceny z techniką na licencji Mercedes-Benz. Ze Stuttgartu przejęto platformę Mercedesa klasy M i diesle common-rail.

W 2004 roku doszło do pierwszych modernizacji i model pojawił się na rynkach europejskich. Kolejne zmiany przyszły z wersja Rexton II. Po ogłoszeniu bankructwa model ten zniknął z europejskiej oferty.

Obecnie planowany jest jego comeback. SsangYong Super Rexton jest częściowym faceliftingiem już 9 letniego modelu SUV. Design specjalnie się w tym okresie nie postarzał, ale zmiany objęły technikę. Standardem będzie obecnie filtr cząsteczek stałych oraz normy Euro 5. Silnik 2,7 XDi otrzyma także turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek.

Do dalszych nowości zaliczyć należy system monitoringu ciśnienia w oponach, elektroniczny hamulec postojowy oraz systemy ostrzegające kierowcą przed kolizją.

Zmodyfikowany SsangYong Rexton po raz pierwszy zaprezentowany zostanie podczas październikowego międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu.