Przedsiębiorstwo Denby Transport jest właścicielem mierzącej ponad 25 metrów ciężarówki. Firma ma zamiar wprowadzić na brytyjskie drogi ciężarówkę ze specjalnie skonstruowanymi naczepami pozwalającymi zabrać więcej lekkich towarów, jak zboża, puszki aluminiowe czy chusteczki higieniczne, niż można zapakować do standardowych pojazdów.

Pomysłodawcy argumentują, że w przypadku transportu lekkich towarów w normalnych naczepach szybko kończy się miejsce, a do wyczerpania limitów wagowych dopuszczalnych dla pojazdów ciężarowych jeszcze dużo brakuje - dłuższe pojazdy częściowo rozwiązują ten problem.

Konstruktorzy "superciężarówki" argumentują również, że wprowadzenie ich rozwiązania spowoduje zmniejszenie ilości pojazdów ciężarowych na drogach, a co za tym idzie przyczyni się do spadku emisji CO.

Denby Transport pracuje nad rozwiązaniem tego problemu już od ośmiu lat. Adwokat firmy twierdzi, że "superciężarówka" spełnia wszystkie obecnie obowiązujące przepisy, władze natomiast są przeciwne i uznają obecność dłuższej wersji pojazdu na drogach za nielegalną.

- Staramy się dociec jak dokładnie tą kwestię reguluje prawo, ale nie chcemy go złamać - mówi Dick Denby z Denby Transport - Jeżeli według prawa nasze działania są nielegalne, to ściągniemy naszą ciężarówkę z drogi. Jeżeli okaże się, że mamy rację, każdy będzie mógł mieć taką "superciężarówkę" - mówi Denby.

Dziś ponad 25-metrowy pojazd opuścił siedzibę Denby Transport i wyjechał na drogę, by sprawdzić, jak zareaguje policja na obecność "superciężarówki" na drogach Lincolnshire. Stróże prawa byli jednak czujni i szybko zatrzymali pojazd i skierowali go z powrotem do siedziby firmy.

Policja twierdzi, że ciężarówka jest zbyt długa, by uczestniczyć w ruchu drogowym w Wielkiej Brytanii.

Dla porównania limity długości dla w pełni wyładowanych normalnych ciężarówek (dopuszczalna waga w Wielkiej Brytanii wynosi 44 tony) to 16,5 metra, zaś dla dwuprzegubowego autobusu 18 metrów.