Za każdym razem nie chodziło o drobne zmiany osprzętu, jak filtry powietrza czy świece zapłonowe - Brabus od razu zabiera się za bardzo poważne przeróbki. Pierwszym krokiem jest rozwiercenie cylindrów tak, że całkowita pojemność zwiększa się o ponad litr. W konsekwencji zmieniają się też tłoki, korbowody, zawory, a ich gniazda zwiększają średnicę. Po poprzednio zaprezentowanych zmianach silnik miał 450 KM. W najnowszej propozycji dokonano dodatkowo zmian w kolektorach dolotowych i wylotowych, jeszcze bardziej dopracowano gniazda zaworowe, zastosowano wydech ze stali nierdzewnej oraz metalowy katalizator. Owocem tych zmian jest wzrost mocy o dalsze 25 KM. Cena modyfiakcji to... 42 800 euro. www.brabus.com
"Sześćsetka" jeszcze mocniejsza
Kolejna wariacja dotycząca 12-cylindrowego silnika Mercedesa rozwijającego nominalnie moc 367 KM. Nie po raz pierwszy specjaliści z Brabusa zabrali się za tuningowanie tej jednostki.