Gangu ośmiocylindrowego silnika nie zastąpią żadne głośniczki, czy sprytnie przerobiony układ wydechowy. Tak samo, jak nic nie podrobi cudownej elastyczności takich jednostek napędowych. Niestety, trzeba się pogodzić, że takie silniki przechodzą do przeszłości w masowo produkowanych modelach. Zastępują je malutkie, trzycylindrowe silniki wspomagane jednostkami elektrycznymi i czyste elektryki.
Przeczytaj też:
O ile w nowych autach już trudno znaleźć duży, nieekonomiczny silnik, to nie ma jeszcze z tym większego problemu na rynku wtórnym. Zajrzeliśmy do ogłoszeń na portalu Gratka, żeby zobaczyć co ciekawego z nierozsądnym ośmiocylindrowym silnikiem można aktualnie znaleźć na rynku. Okazuje się, że dla odważnych ciekawych ofert nie brakuje. Zresztą, zobaczcie sami.
Galeria zdjęć
BMW 745i (E65) Rok 2002 Silnik 4,4 l/330 KM Cena: 23 400 zł
Dodge RAM II Rok 1994 Silnik 5,2 l/220 KM Cena: 25 000 zł
Audi S6 (C5) Rok 2000 Silnik 4.2 l/340 KM Cena 18 300 zł (to jedna z tańszych ofert, przeciętnie model ten wyceniany jest na 22-25 tys. zł)
Cadillac Brougham Rok 1993 Silnik 5.7 l/188 KM Cena 26 600 zł
Jaguar XJ VII Rok 2004 Silnik 4.2 l/298 KM
Lincoln Town Car III Signature Series Rok 1999 Silnik 4.6 l/220 KM Cena: 19 900 zł
BMW X5 I (E53) Rok 2005 Silnik 4.4 l/320 KM Cena 29 900 zł
Chrysler 300C HEMI Rok 2005 Silnik 5.7 l/340 KM Cena 27 900 zł
Audi A8 (D2) Rok 1999 Silnik 4.2 l/370 KM Cena 22 800 zł
Na koniec coś specjalnego, auto nietuzinkowe, o którym sam producent chciałby pewnie zapomnieć, ale z perspektywy czasu Volkswagen Phaeton z silnikiem W12 (!) za nieco ponad 20 tys. to bardzo kusząca propozycja dla... odważnych. Pamiętajcie jednak, że koszty serwisowania w tym przypadku będą baaardzo wysokie – każda naprawa wymaga demontażu jednostki ze względu na zbyt małą ilość miejsca pod maską. Volkswagen Phaeton W12 Rok 2004 Silnik 6.0 l/420 KM Cena 22 900 zł