Ich znaczenie potwierdza również fakt, iż zostały włączone do prestiżowego kalendarza wystaw Międzynarodowej Organizacji Producentów Samochodów O.I.C.A. Nomenklatura targów obejmuje samochody użytkowe, ciężarowe, części oraz technikę serwisową, stwarzając producentom możliwość kompleksowej prezentacji produktów w ramach jednej wystawy.

Aby ułatwić zwiedzającym dotarcie do interesujących ich produktów, wprowadzono podział na sektory. Tegoroczna eskpozycja, podobnie jak poprzednia, składać się będzie z następujących sekcji: Autotec Truck & Van (ciężarówki i pojazdy użytkowe), Autotec Bus (autobusy), Autotec Trailer & Body (przyczepy i naczepy), Autotec Service (technika serwisowa), Autotec Parts (części zamienne), Autotec Petrol (paliwa, oleje, smary).

Wśród tegorocznych wystawców pojawią się m.in. czescy giganci, czyli Tatra i Avia, Iveco wspólnie z Irisbusem i Fiat Professional, Renault Trucks, Scania, Volkswagen, a w sektorze Autotec Bus (pawilon G) będzie można zobaczyć polskiego producenta autobusów, firmę Solaris.

W tym roku wszystkich zwiedzających czeka wyjątkowa prezentacja w kategorii pojazdów ciągnionych i nadbudów samochodowych. Obok producentów czeskich pojawią się firmy zagraniczne - m.in. niemiecki producent nadbudów F.X. Meiller czy spółka Faymonville z Luksemburga, nastawiona na produkcję techniki ciągnikowej.

Jeśli chodzi o technikę serwisową, będzie ją można oglądać w pawilonie A. Znajdą się tam stoiska niemal wszystkich czołowych producentów i dystrybutorów wyposażenia garażowego. Wśród wystawców pojawią się np. dystrybutorzy marek Beta, Ceccato, Comec, Facom, Fasep, Filcar, Klann, Teco i Sirio.

W poprzedniej edycji targów udział wzięło 642 wystawców, których ekspozycje zajęły 85.609 m.kw., a odwiedziło je ponad 70 tys. gości.  Polskę reprezentowało 16 firm.

Nie ulega wątpliwości, że Targi  AUTOTEC są najbardziej znaczącą wystawą branżową na terenie Europy Środkowej. Uwzględniając położenie Brna i strukturę zwiedzających, Targi te są idealnym miejscem do prezentowania produktów czy usług klientom z Niemiec, Austrii, Węgier, Słowacji i Polski, a także handlowcom z byłych republik radzieckich, takich jak Litwa, Łotwa, Estonia, Białoruś czy Ukrainie.