W pierwszym kwartale 2016 roku Polacy zarejestrowali 104 692 samochody osobowe i 13 946 samochodów dostawczych. Najlepszym miesiącem dla polskich dilerów okazał się marzec, w którym sprzedano 39 231 samochodów osobowych.
Polacy wciąż najchętniej kupowali Skody, a Octavia pozostaje liderem rynku.
Kolejność na liście marek cieszących się największym powodzeniem wśród polskich klientów nie ulega zmianom, w porównaniu z wynikami notowanymi na koniec lutego 2016 r. Tytuł lidera utrzymuje Skoda, która ma na koncie 13 207 aut, co oznacza 6,99 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku. Udział tej marki w polskim rynku wynosi 12,62 procent.
Rośnie także sprzedaż pojazdów dostawczych. W pierwszym kwartale 2016 r. zarejestrowano w Polsce 13 946 aut, co oznacza 17,90 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku.
Wysoka sprzedaż w marcu 2016 r. to, podobnie jak w poprzednich miesiącach, zasługa dużej aktywności klienta instytucyjnego. Udział firm jest wyjątkowo wysoki jak na początek roku, a w marcu był najwyższy w 2016 r. Warto przypomnieć, iż w minionych latach ten okres należał do klienta indywidualnego.
Kończący się okres wyprzedaży aut z poprzedniego rocznika sprawił, że klienci prywatni kupili mniej samochodów niż przed rokiem oraz mniej niż w poprzednim miesiącu.
Rejestracje nowych aut osobowych w 2016 r.
Poz. | Marka | III.2016 | Zmiana (%) | I-III.2016 | Zmiana | Udział (%) |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Skoda | 4 252 | 5,72 | 13 207 | 6,99 | 12,62 |
2. | Toyota | 3 893 | 15,90 | 11498 | 16,70 | 10,98 |
3. | Volkswagen | 4 469 | 27,00 | 10 396 | 18,27 | 9,93 |
4. | Opel | 2 992 | 6,44 | 8 464 | 5,13 | 8,08 |
5. | Ford | 3 015 | 14,77 | 7 224 | 13,05 | 6,90 |
6. | Kia | 1 677 | 20,22 | 5 459 | 6,75 | 5,21 |
7. | Renault | 1 851 | 22,91 | 5 218 | 29,64 | 4,98 |
8. | Hyundai | 1 418 | 10,35 | 4 471 | 24,13 | 4,27 |
9. | Dacia | 1 651 | 40,75 | 3 973 | 10,95 | 3,79 |
10. | Nissan | 1 757 | -0,17 | 3 067 | 3,41 | 2,93 |
Nadal to klienci instytucjonalni stanowią siłę napędową rejestracji na polskim rynku nowych samochodów. W marcu 2016 r. kupili prawie o 27 proc. aut osobowych więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.
źródło: SAMAR