- Udostępniono trzeci odcinek drogi krajowej DK91 pomiędzy Zawadą a Siedlcem Dużym
- Trwają prace na 14,5 km trasy
- Wykonawca inwestycji zapowiada przedłużenie terminu zakończenia prac na trzecim odcinku pomiędzy Częstochową a Nową Wsią
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) udostępniła kierowcom trzeci odcinek drogi krajowej DK91. To fragment popularnej niegdyś gierkówki, która po wybudowaniu autostrady A1 przechodzi od dawna oczekiwaną rewitalizację. Po zakończeniu przebudowy kierowcy będą mogli korzystać z 14,5 km wygodnej, nowoczesnej trasy dwujezdniowej z dwoma pasami ruchu i pasem awaryjnym na każdej z nich.
Nowa jezdnia na dawnej gierkówce już udostępniona kierowcom
Jak wyjaśniają drogowcy, kierowcy mogą już korzystać z nowej jezdni pomiędzy Zawadą a Siedlcem Dużym. Warto przypomnieć, że od 8 stycznia br. jeżdżą już jedną jezdnią pomiędzy Siedlcem Dużym a Koziegłowami, natomiast od 21 stycznia pomiędzy Częstochową na Nową Wsią. Przełożenie ruchu na nową jezdnię pozwala na prowadzenie prac na jezdni w kierunku Katowic, prace wykonywane są także na wszystkich trzech odcinkach na jezdni w kierunku Częstochowy.
Umowa na przebudowę 5,5-kilometrowego odcinka DK91 pomiędzy Zawadą a Siedlcem Dużym została podpisana rok temu. Jak na razie całość prac, których zakończenie zaplanowano na marzec 2026 r., postępuje zgodnie z harmonogramem. Po udostępnieniu jezdni w kierunku Częstochowy, drogowcy otworzą front robót na jezdni w kierunku Podwarpia.
- Przeczytaj także: Powstaje drugi odcinek drogi do elektrowni jądrowej. Wpłynęły już wszystkie oferty
Odcinek Siedlec Duży — Koziegłowy ma być gotowy w lipcu br.
W lipcu 2023 r. ruszyły prace przy przebudowie 4,4-kilometrowego fragmentu Siedlec Duży — Koziegłowy. Na początku stycznia br. na jezdni w kierunku Częstochowy wprowadzono już ruch dwukierunkowy (na razie po warstwie wiążącej nawierzchni), a zaawansowanie prac osiągnęło ok. 50 proc.
Obecnie wykonawca inwestycji rozbiera starą konstrukcję jezdni w kierunku Katowic. Całość prac na tym odcinku miała zakończyć się w listopadzie 2024 r., ale w związku z pojawieniem się nieprzewidzianych robót, m.in. koniecznością rozbiórki nawierzchni klinkierowej, podbudowy betonowej i gruntów skalistych, termin zakończenia prac formalnie wydłużono do lipca 2025 r.
Dłużej poczekamy na finał prac na trasie pomiędzy Częstochową i Nową Wsią
4,6 km długości ma trzeci z przebudowywanych odcinków, tj. ten pomiędzy Częstochową a Nową Wsią. Umowę na inwestycję podpisano pod koniec 2023 r. i zgodnie z podpisanym aneksem prace mają zakończyć się w maju br. Wszystko wskazuje jednak na to, że ten termin nie zostanie dotrzymany, bo wykonawca zapowiada złożenie kolejnych roszczeń terminowych i wskazuje trzeci kwartał br. jako termin zakończenia prac. Obecnie wykonawca prowadzi rozbiórkę istniejącej konstrukcji drogi oraz roboty ziemne na jezdni w kierunku Katowic.