• W Europie zadebiutuje duży Highlander (4,95 m długości). Jest dłuższy nie tylko od RAV4, ale także np. od BMW X5, Mercedesa GLE czy Volkswagena Touarega
  • Na rynek rosyjski przygotowano odmianę z dużym wolnossącym silnikiem V6 o pojemności 3,5 l i mocy 295 KM
  • W Polsce samochód będzie oferowany w wersji hybrydowej z silnikiem 2,5 l o łącznej mocy 244 KM

Najwyższa pora na większy SUV w gamie Toyoty niż RAV4. Do tej pory klienci poszukujący większego auta mieli do wyboru jedynie Land Cruisera albo… zmianę marki. Niebawem jednak nastąpią długo oczekiwane zmiany. W Europie zadebiutuje duży Highlander (4,95 m długości). Jest dłuższy nie tylko od RAV4, ale także np. od BMW X5, Mercedesa GLE czy Volkswagena Touarega.

Długo wyczekiwana Toyota pojawi się w większości krajów Europy dopiero w przyszłym roku. Są jednak wyjątki. Latem tego roku Highlander pojawi się w Rosji. Będzie to jednak wersja, której próżno wyczekiwać w naszych salonach, gdzie zadebiutuje hybryda. Na rynek rosyjski przygotowano bowiem odmianę z dużym wolnossącym silnikiem V6 o pojemności 3,5 l i mocy 295 KM (zestawiony z ośmiostopniowym automatem). Póki co o hybrydzie ani słowa.

Nietrudno zgadnąć, że nie żałowano na wyposażeniu. Specjalnie na wschodni rynek dodano elektrycznie sterowany dach panoramiczny. W kabinie można liczyć na multimedialny zestaw z Android Auto i Apple CarPlay z 7 calowym ekranem, nagłośnienie JBL z 11 głośnikami i ekran HUD.

Nie żałowano także na funkcjach wspomagających kierowcę. Highlander będzie bowiem dostępny z zaawansowanym układem ostrzegania przed kolizją, automatycznymi światłami, monitorowaniem zmęczenia kierowcy, rozpoznawaniem znaków drogowych czy aktywnym tempomatem dostosowującym prędkość na podstawie rozpoznanego oznakowania oraz automatycznie ruszającym w korku.