• Toyota Highlander to 7-osobowy, hybrydowy SUV z układem napędowym o mocy 244 KM
  • Niezależnie od wersji wyposażeniowej samochód ma napęd na wszystkie koła
  • Na początku 2021 roku auto pojawi się w sprzedaży w Europie

Toyota Highlander to potężny SUV o długości 4950 mm, poruszający się na kołach o średnicy 20 cali. Wnętrze samochodu zaprojektowano w taki sposób, żeby zapewnić trwałość, a jednocześnie zagwarantować jadącym wysoki komfort oraz dużą przestronność we wszystkich rzędach siedzeń.

Standardem jest 7-osobowe wnętrze, przy czym środkowy rząd foteli można przesuwać w zakresie 180 mm. Dzięki temu osoby jadące na tych miejscach mogą dostosować przestrzeń na nogi odpowiednio do potrzeb. To jednak nie koniec zalet takiego rozwiązania, bowiem po odsunięciu foteli do przodu pasażerowie ostatniego rzędu mają ułatwione wsiadanie oraz wysiadanie. Toyota zapewnia, że na miejscach 6. oraz 7. wygodnie będą podróżowały także dorosłe osoby.

Wnętrze pojazdu będzie utrzymane w czarnej lub grafitowej tonacji, a porządek w kabinie pomogą utrzymać liczne, pojemne schowki. Klienci, którzy zdecydują się na wersje wyposażeniowe o podwyższonym standardzie, na pokładzie będą mieli m.in. 12,3-calowy wyświetlacz do obsługi systemu multimedialnego oraz nawigacji satelitarnej, wyświetlacz head-up, Apple CarPlay i Android Auto, bezprzewodową ładowarkę telefonu, a także wirtualne lusterko o poszerzonym polu widzenia.

Toyota Highlander to nie tylko 7-osobowa część pasażerska, lecz także wyjątkowo pojemny bagażnik. W standardowej konfiguracji mieści on aż 658 l, a nie zapominajmy, że można go powiększyć dzięki składanym siedzeniom 2. oraz 3. rzędu. Wówczas do dyspozycji jest przestrzeń ładunkowa o imponującej objętości 1909 l. Dodatkowym atutem kufra jest przestrzeń pod podłogą.

Co ważne, ani przestrzeń dla pasażerów, ani część ładunkowa nie ucierpiały pod względem funkcjonalności z powodu układu hybrydowego. To dlatego, że niklowo-wodorkowe akumulatory zostały umieszczone pod drugim rzędem siedzeń. Dostęp do bagażnika możliwy jest przez elektrycznie sterowaną klapę – można ją uruchomić m.in. ruchem stopy pod zderzakiem.

Toyota Highlander wykorzystuje do napędu system hybrydowy 4. generacji. Składa się na niego 2,5-litrowa jednostka benzynowa oraz dwa silniki-generatory. Dodatkowym wspomaganiem układu jest elektryczny motor zainstalowany przy tylnej osi pojazdu. Całość tworzy inteligentny napęd na wszystkie koła AWD-i (All-Wheel Drive-intelligent).

Toyota Highlander ma całkowitą moc 244 KM

Łączna moc układu napędowego wynosi 244 KM, a średnia emisja CO2 wg cyklu WLTP to 146 g/km. Z kolei przeciętne zużycie paliwa wg WLTP ma wynieść 6,6 l/100 km (wszystkie dane to wstępne wyniki, przed ostateczną homologacją).

Samochodem można poruszać się w jednym z czterech trybów jazdy: Eco, Normal, Sport lub Trail. Stosowne ustawienie wybiera się za pomocą przełącznika Drive Mode Select. Każdą z tych konfiguracji można wykorzystywać zarówno, gdy poruszamy się autem jako hybrydą, jak i wtedy, gdy decydujemy się na całkowicie elektryczny tryb jazdy.

Podczas konstruowania Highlandera inżynierowie nie zapomnieli oczywiście o bezpieczeństwie jazdy. Samochód wyposażony został w ulepszony pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Zawiera on układ wczesnego reagowania w razie ryzyka kolizji wraz z funkcją wykrywania pieszych oraz rowerzystów, a także zapobiegania zderzeniom na skrzyżowaniu (PCS). Jest też adaptacyjny tempomat uwzględniający znaki drogowe (IACC), a także system czytania znaków (RSA) oraz asystent utrzymania pasa ruchu (LTA) i automatyczne światła drogowe (AHB).

Toyota Highlander Hybrid na europejskich rynkach ma pojawić się na początku 2021 roku.